Rudy |
19-4-02 |
Posts: 3471 |
je vergeet 1 belangrijk ding als het nivo op min staat dan zijn meestal je remklokken versleten. Dan moet je dus niet bijvullen ,maar er nieuwe opzetten. Als je dat gedaan hebt staat hij weer op max.
(vaak is het niet verkeerd de remolie ook te vervangen omdat dat meestal niet zo vaak gedaan wordt)
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
HondaMiX |
19-4-02 |
Posts: 246 |
Ow ja vergeten... bedankt voor de aanvulling
|
|
|
|
nsr_fer |
30-5-2003 18:14 |
Posts: 108 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rudy
je vergeet 1 belangrijk ding als het nivo op min staat dan zijn meestal je remklokken versleten. Dan moet je dus niet bijvullen ,maar er nieuwe opzetten. Als je dat gedaan hebt staat hij weer op max.
(vaak is het niet verkeerd de remolie ook te vervangen omdat dat meestal niet zo vaak gedaan wordt)
k heb me rem nu uit elkaar liggen en k wil er nieuwe blokjes indoen maar die 2 buizen die schuiven nie terug dus ze passe ner niet in
hoe krijg ik dus de druk eraf?
|
|
|
|
Mol! |
30-5-2003 18:16 |
Posts: 1594 |
Druk tussen de blokken zetten, dan gaat die s.g.n. buis heel langzaam terug in zijn holletje
(duurt wel ff)
|
|
|
|
LambalraceR |
8-10-2003 19:48 |
Posts: 2187 |
ik heb mijn rem uit elkaar liggen maar krij de TWEE rem cilinders er niet uit zit muur vast:S(mbx/nsr rem)
|
|
un fireblade..... het zou toch niet gekker moeten worden |
|
AkroBatik |
8-10-2003 19:52 |
Posts: 1049 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lambalracer
ik heb mijn rem uit elkaar liggen maar krij de TWEE rem cilinders er niet uit zit muur vast:S(mbx/nsr rem)
Compressor op 1 van die gaatjes aansluiten. PAS OP!! hij springt er uit!!! En echt met grote kracht....
Dit bericht is ge-edit door AkroBatik op 8-10-2003 19:57
|
|
Gunther -> der tollest |
|
LambalraceR |
8-10-2003 19:56 |
Posts: 2187 |
k zal het proberen
|
|
un fireblade..... het zou toch niet gekker moeten worden |
|
master of disaster_rs50 |
8-10-2003 19:56 |
Posts: 1839 |
tis mischien ook wel fijn om er ff bij te vertellen dat de remvloeistof zeer aggresief is,en het de gaten in je kappen brand.
oftewel mensen moeten heel voorzichtig zijn met bijvullen,niets morsen,en al helemaal de dop niet op hun plastic gedeeltes leggen.
|
|
lalalalalala i can't hear you |
|
Soepkip |
8-10-2003 20:06 |
Posts: 1339 |
Quote: Als je wilt controleren of je nog genoeg remvloeistof hebt kun je dat doen door door het kijkglaasje van het bakje naast je remhendel te kijken (op je stuur). Je ziet staan "Upper" en "Lower", als de remvloeistof onder de "Lower" komt kun je hem het beste bijvullen. Je doet dit door de schroeven van het bakje aan de bovenkant los te draaien. Je haalt voorzichtig het dekseltje eraf en vult het bakje bij met een fles remvloeistof. Vervolgens leg je het dekseltje weer op het bakje en draai je de schroeven aan.
Beetje erg onvolledig...
Je kan ook achter een schijfrem hebben.. Je zou ook een niet doorzichtig resevoir kunnen hebben.. Je kan ook een resevoir met eerst nog een rubber "matje" erin kunnen hebben..
En je rept ook met geen woord over de verschillende DOT waardes en inderdaad de agressieviteit van remvloeistof.
Je kan beter geen verschillende DOT waardes door elkaar gooien. Als je niet (meer) weet wat erin zit, kan je beter alles eruitgooien, bijvullen en ontluchten.
Dit komt echt over als:
Quote:
Hoe vul je je benzinetank bij?
Kijk even of hij niet al vol is.
Als ie bijna leeg is, steek dan je sleutel in je tankdop en haal dan de dop eraf.
Vul dan de tank met.. Ja doe maar benzine, ik zal voor het gemak even vergeten welke soort benzine..
Nou, als ie zo goed als vol is dan doe je de dop weer op de tank en draai 'm weer op slot.
Bedankt voor de FAQ man!
Dit bericht is ge-edit door Soepkip op 8-10-2003 20:07
Dit bericht is ge-edit door nick op 8-10-2003 22:27
|
|
|
|
RUTGER_86 |
8-10-2003 20:10 |
|
master of disaster_rs50 |
8-10-2003 20:11 |
Posts: 1839 |
whahhahaha
Laat die jongen nou gewoon z'n faq. maken,en als iedereen 'm gewoon ff helpt met aanvullen ,word ie vanzelf volledig.
tot die tijd bijvullen op eigen risico
|
|
lalalalalala i can't hear you |
|
LambalraceR |
8-10-2003 20:16 |
Posts: 2187 |
maar met compressor is niet gelukt(allerlei manierenmet rubbertjes dat nergens lucht kan ontsnappe maar wil mmaar niet loskome )
ik denk dat ik hem aan moet sluiten op mijn remhandel beetje ontluchten en weer pmpen en hoopen dat ze er allebei tegelijk uit komen, zal wel weer niet , ze zitten muur vast iemand nog suggesties??:S
heetstoken lijkt me ook zo lomp
|
|
un fireblade..... het zou toch niet gekker moeten worden |
|
RUTGER_86 |
8-10-2003 20:21 |
|
LambalraceR |
8-10-2003 20:25 |
Posts: 2187 |
ach joh ga een mtx slope ofzow,aan jou heb ik nou nix .
(net op msn wist je ook al nix )
iemand nog nuttige ideen???
word hier beetje gek van die remklauw hier
Dit bericht is ge-edit door lambalracer op 8-10-2003 20:26
|
|
un fireblade..... het zou toch niet gekker moeten worden |
|
AkroBatik |
8-10-2003 20:54 |
Posts: 1049 |
Verhitten zal niet echt gaan denk ik, dit aangezien je de cilinders ook verward :/
|
|
Gunther -> der tollest |
|
LambalraceR |
8-10-2003 21:37 |
Posts: 2187 |
ja zal wel gaan maar je sloopt hem dan meer, dat is echt het laatste maar heeft echt niemand een idee hoe .
ik ben nou al een paar uur aan het douwe en trekken en lucht van de compresor jah hou daar maar over op, PAS OP ZE SCHIETEN ERUIT, nou deden ze dat maar. pas op mss gooi ik hem dalijk dooor het raam als het ff door gaat ,word beetje freeky hiero . ik denk ook ff vlug iets te vervangen net zoals mijn mb remklauw(enja dat is een enkele cilinder:S.)
|
|
un fireblade..... het zou toch niet gekker moeten worden |
|
AkroBatik |
8-10-2003 21:44 |
Posts: 1049 |
|
|
Gunther -> der tollest |
|