Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Info artikel: Gegevens Honda brommers
|
Geschreven door |
Nick |
Geplaatst op |
30-1-02 21:21 |
Categorie |
Algemeen |
Honda MB
Afmetingen (mm)
lengte 1915
breedte 665
hoogte 1160
wielbasis 1220
zithoogte 750
grondspeling 160
gewicht (droog) 83,5 Kg
gewicht (rijklaar) 93,0 Kg
Inhouden
benzinetank 9,0 Liter
incl. reserve 2,0 Liter
olietank 1,1 Liter
versnellingsbak 1,0 Liter
voorvork (per poot) 75 cc
Oliesoorten
olietank Honda Ultra '2' of soortgelijke tweetact injectorolie.
voorvork ATF
schijfrem DOT 3 of SAE J1703
Afstelgegevens
electrodenafstand bougie 0,6 - 0,7 mm
vrije slag remhandle 10 - 20 mm
vrije slag rempedaal 20 - 30 mm
vrije slag koppeling 10 - 20 mm
vrije slag gashandle 2 - 6 mm
bandenspanning (solo):
voor 1,75 Kg/cm2
achter 2,25 Kg/cm2
Honda MT
Afmetingen (mm)
lengte 1930
breedte 750
hoogte 1045
wielbasis 1240
zithoogte 780
grondspeling 210
gewicht (droog) 83,5 Kg
gewicht (rijklaar) 92,0 Kg
Inhouden
benzinetank 6,8 Liter
incl. reserve 0,9 Liter
olietank 1,5 Liter
versnellingsbak 1,0 Liter
voorvork (per poot) 85 cc
Oliesoorten
olietank Honda Ultra '2' of soortgelijke tweetact injectorolie.
voorvork ATF
Afstelgegevens
electrodenafstand bougie 0,6 - 0,7 mm
vrije slag remhandle 10 - 20 mm
vrije slag rempedaal 20 - 30 mm
vrije slag koppeling 10 - 20 mm
vrije slag gashandle 2 - 6 mm
bandenspanning (solo):
voor 1,75 Kg/cm2
achter 2,25 Kg/cm2
Honda MTX
Afmetingen (mm)
lengte 2160
breedte 750
hoogte 1165
wielbasis 1345
gewicht (droog) 81,5 Kg
gewicht (rijklaar) 91,0 Kg
Inhouden
benzinetank 8,0 Liter
incl. reserve 1,1 Liter
olietank 1,2 Liter
versnellingsbak 0,9 Liter
Frame
type semi dubbel wiegframe
voorvering telescopisch
achtervering Pro-Link
voorband 2,50 X 21 4PR
achterband 3,00 X 18 6PR
voorrem trommelrem
achterrem trommelrem
Oliesoorten
olietank Honda Ultra '2' of soortgelijke tweetact injectorolie.
voorvork ATF
schijfrem DOT 3 of SAE J1703
Afstelgegevens
electrodenafstand bougie 0,6 - 0,7 mm
vrije slag remhandle 10 - 20 mm
vrije slag rempedaal 20 - 30 mm
vrije slag koppeling 10 - 20 mm
vrije slag gashandle 2 - 6 mm
Honda NSR
Afmetingen (mm)
lengte 2005
breedte 630
hoogte 1065
wielbasis 1280
grondspeling 180
gewicht (droog) 92 Kg
gewicht (rijklaar) 102 Kg
Inhouden
benzinetank 10 Liter
reserve 2,6 Liter
olietank 1,2 Liter
versnellingsbak 0,9 Liter
voorvork 187 - 189 cc
koelvloeistof 670 cc
Frame
type semi dubbel wiegframe
voorvering telescopisch
achtervering Pro-Link
voorband 2,75 X 17 4PR
achterband 3,00 X 18 6PR
voorrem schijfrem
achterrem trommelrem
balhoofdhoek 24 graden
Oliesoorten
olietank Honda Ultra '2' of soortgelijke tweetact injectorolie.
voorvork ATF
schijfrem DOT 3 of SAE J1703
Afstelgegevens
electrodenafstand bougie 0,6 - 0,7 mm
vrije slag remhandle 10 - 20 mm
vrije slag rempedaal 20 - 30 mm
vrije slag koppeling 10 - 20 mm
vrije slag gashandle 2 - 6 mm
De gegevens zijn afkomstig uit het Zelf-sleutelen boek.
Slag krukas:
MT5/MB5/NSR50/MBX80 : 41.4mm
MT8/MB8 : 50.8mm
Lengte drijfstang:
MT5/MB5: 82 mm
NSR: 90mm
MBX: 91mm |

Pagina 1 van 2
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Neonlampje |
4-2-02 |
 Posts: 14825 |
bij mt:
versnellingsbak 1,0 Liter dat moet 900ml zijn,
verder is dit bestwel handig!! tnx man!
|
|
|
|
barry |
4-2-02 |
 Posts: 7387 |
ach man, dat maakt geen ene flikker uit, 900m; of 1000ml bij 1000ml loopt je blok niet vast of zo of verzuipt ie heus niet, gewoon de hele fles er in gooien, dat is goed, of je moet een anderhalf liter fles hebben
had een kameraad van me, we gingen ff olie aftappen, kwam gewoon een volle coca cola fles uit! dikke 1,5 liter
|
|
He? |
|
Martijn |
9-2-02 |
Posts: 10000 |
kunnen de standaard sproeiermaten er niet bij??
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Woeter |
10-2-02 |
|
meeldaniel |
31-3-02 |
Posts: 223 |
wat voor n olie moet er dan gewoon in een mb blok??
Motorolie tog?
|
|
H0ndA MB + WaLLar00 ...:::EEN-CITY:::... |
|
solidsjakie |
8-4-02 |
 Posts: 2291 |
Quote: Originally posted by: mb-daniel?
wat voor n olie moet er dan gewoon in een mb blok??
Motorolie tog?
nee man, honda gearbox oil, bij elke bromfiets zaak te krijgen. En let op er zit een boutje ergens in je blok aan de rechter kant. Dit is je stelbout ofzo, die kun je er zo uitdraaien(niet de verkeerde pakken! zit op hoogte van je kick) zo kan je er genoeg in gooien, wel je brommer rechtop houden.
|
|
|
|
mtx-sh |
28-5-2002 |
Posts: 180 |
ja, de standaard caburateur is bij honda een Keihin met een 60 sproeier. De luchtstel schroef is twee slagen uitgedraaid net als de stationair schroef. tevens staat de gasnaald in de tweede groef.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, deze afstelling is op elke standaard honda hetzelfde.
Ik weet de diameter niet zeker maar is in Nederland 12 of 13mm, er staat in ieder geval HM16-6 op.
:n :n
|
|
suzuki tsx |
|
B3AST |
28-5-2002 |
Posts: 2469 |
Blokgegevens:
Slag krukas:
MT5/MB5/NSR50/MBX80 : 41.4mm
MT8/MB8 : 50.8mm (geloof ik)
en lengte drijfstang er ookk nog ff bij (zie topic  )
kunnen lui die willen tunen er ook wat mee
|
|
- insane in the brain - |
|
Nick - Administrator |
28-5-2002 |
 Posts: 4967 |
Ok ik zal die gegevens ff in het artikel zetten.
Tnx.
edit:
drijfstanglengtes er ook bij gezet.
[This message is edited by Nick on 28-5-2002 11:22]
|
|
|
|
Jan van Elderen |
28-5-2002 |
 Posts: 555 |
Hehehe, deze komen pcies uit zelfsleutelen Honda mb/mt/mtx.
Heb ik nl. ook.
|
|
*blurk* |
|
johan |
17-6-2002 |
Posts: 14 |
ik zie dat lengte mbx en nsr drijfstang een milimeter scheelt, maarre volgens mij kan je dan beter een mbx rukas op je nsr zetten voor meer compressie alhoewel 1 milimeter, maarre ik dacht dat die blokken exact hetzelfde waren van nsr50 en mbx50, toelichting graag?
|
|
|
|
Sneks |
18-6-2002 |
Posts: 2499 |
timing is ietsje anders, ik denk dat die 91 mm voor mbx80 is en niet mbx50 (=zelfde als nsr blok)
|
|
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :) |
|
the-roadrunner |
28-6-2002 |
Posts: 499 |
9Liter tank op een mb ga weg man dat kan echt niet
|
|
lalalalalala echt v@ |
|
Blukaap |
28-6-2002 |
 Posts: 10008 |
Is wel hoor, MB heeft een best grote tank.
|
|
Bastila is lief |
|
mckoops |
21-7-2002 |
Posts: 95 |
Kheb in me MB al es meer dan 8 liter gekeild duz 9 liter klopt wel.
|
|
|
|
Blorn |
5-11-02 |
 Posts: 13825 |
Afstandsbussen NSR achterbrug:
Rechts 26x12x17,5
Links 21x12x32
Maten uiteraard in mm's, links loopt de bus in een tuit groter uit naar de brug maar maakt in weze weinig uit denk..
(voor de duidelijkheid, links is tandwielkant)
|
|
|
|
wipe-out |
5-11-02 |
 Posts: 7672 |
Quote: Originally posted by: Blorn - Official Honda Freak?
Afstandsbussen NSR achterbrug:
Rechts 26x12x17,5
Links 21x12x32
Maten uiteraard in mm's, links loopt de bus in een tuit groter uit naar de brug maar maakt in weze weinig uit denk..
(voor de duidelijkheid, links is tandwielkant)
en daar komtie nu pas mee, nadat ik me weken lang daarop kapot heb lopen zoeken, en ik nu al een stel busjes krijg van Koen (kawa 250)
Quote: Originally posted by: the-roadrunner runner
9Liter tank op een mb ga weg man dat kan echt niet
jawel, de tank loopt nog een heel stuk door onder het zadel.
|
|
|
|
Blorn |
5-11-02 |
 Posts: 13825 |
tssss..... alsof ik voor jou mn achterwiel eruit ga halen ofzow  ik heb toevallig mn nsr uitelkaar liggen en emiel had et nodig, dus heb ik et gelijk maar hier neergezet... dus niet zeiken:P
|
|
|
|
Honda_MB80 |
10-11-02 |
Posts: 251 |
Jammer dat deze er niet bijstond...
Honda MBX
Type HC04
Total length (m) 1.980
Full-width (m) 0.685
Total height (m) 1.125
Wheel base (m) 1.265
Roadspace (m) 0.160
Seat high (m) 0.780
Vehicle weight (kg) 104
Dry weight (kg) 92
Riding in a car fixed capacity (person) 2
Fuel economy (km/L) 60.0 (50km/h fixed area travelling test value)
Gradeability (tan theta) 0.43 (Approximately 23 degrees)
Minimum turning radius (m) 2.0
Engine type HC04E * water cooling two cycle one cylinder
Aerodynamic volume displacement (cm 3 ) 79
Compression ratio 7.3
The highest output (PS/rpm) 12/9,000
Largest torque (kg-m/rpm) 0.97/8,500
Carburetor type PF26
Starting system Primary kick
Ignition system Contactless type CDI
Lubricating system Separate oiling system system
Lube capacity (L) 1.2
Fuel tank capacity (L) 12
Clutch type Wet multiple plate coil springs
Transmission type Regular gearing type 6 step return
Speed change ratio 1st gear 3.545
2nd gear 2.333
3rd gear 1.722
4th gear 1.380
5 speed 1.173
6 speed 1.041
Deceleration ratio 4.117
Caster (degree) 25?30 '
Trail (mm) 73
Tire size Front 2.75-18-4PR
The rear 3.00-18-6PR
Brake type Front Hydraulic type disk
The rear Mechanical cable type leading trailing
Suspension system Front Telescopic
The rear Swing arm
Frame type Semi-double cradle
|
|
http://www.honda-mbx.tk/ |
|
Blorn |
28-12-02 |
 Posts: 13825 |
[url[t]]http://membres.lycos.fr/blorn2/honda_tech/[/t]Zelf sleutelen aan je honda[/url]
deze worden btw NIET weggehaald...
Verplaatst... Link aangepast
Dit bericht is ge-edit door Blorn op 21-7-2003 23:31
|
|
|
|
chriss |
28-12-02 |
Posts: 1859 |
sinds wanneer weegt een mt meer dan een mtx?
|
|
|
|
jeroen |
28-12-02 |
 Posts: 15066 |
jo blorn, mooi gedaan
|
|
|
|
verwijderd |
28-12-02 |
Posts: 4082 |
volgens mij is de slag van mb8 blok korter dan 50.8, ik heb het eens na gemeten. maar ben het vergeten, ik doe het binnenkort wel weer eens
|
|
|
|
Blorn |
29-12-02 |
|
wipe-out |
29-12-02 |
 Posts: 7672 |
Quote: Originally posted by: symen
volgens mij is de slag van mb8 blok korter dan 50.8, ik heb het eens na gemeten. maar ben het vergeten, ik doe het binnenkort wel weer eens
slag van mb/mt 80 blok is 50.4
|
|
|
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Pagina 1 van 2
|
|