Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

FAQ artikel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1043 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  FAQ artikel: Ophogen nsr
Geschreven door Sneks
Geplaatst op 5-1-02 22:52
Categorie Algemeen

In het pro link systeem van een NSR/MBX zit een beugeltje met drie gaten erin. Haal dit beugeltje los en onthoud hoe het gezeten heeft (zet er even een streepje op wat de bovenkant was). Je kan het er niet andersom inzetten doordat de onderste en de bovenste bus een verschillinde dikte hebben. Wissel de onderste en de bovenste bus om. Spuit eerst de busjes in met wd40 of kruipolie. Duw/pers beide bussen eruit, door door aan de ene kant er een grote maat pijpsleutel tegen te zetten en aan de andere kant een dop van een dopsleutel. En dit geheel in de bankschroef te zetten. En door de bankschroef aan te draaien pers je het busje eruit. Nu goed onthouden op welke plek het busje zat. En het op de andere plek er weer induwen/persen met de bankschroef. Probeer de busjes er niet uit te slaan, je zult ze kapot slaan.
Monteer het beugeltje, en je NSR is opgehoogd.

Nu hoef je enkel nog de standaard een stukje te verlengen (hoeft niet perse)

Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Hans F 25-11-02 Print reply
Posts: 4326
Het beugeltje ziet er dus zo uit


 
Robert_S 25-11-02 Print reply
Posts: 513
Quote:
Originally posted by: Hans F

Het beugeltje ziet er dus zo uit




Ok bedankt ik heb hem nu gevonden~! hier heb ik ook nog wat echte foto's:





Maar die buisjes moet ik er nu dus nog uit halen en heb geen bankschroef... Moet die hele zwarte buis eruit [het zijn er 2 in 1 gat] of alleen het binneste gedeelte?

En krijg je ze er gemakkelijk weer in of heb je daar ook de bangkchroef bij nodig?
 
Dr. Hans fanclub voorzitter
Hans F 25-11-02 Print reply
Posts: 4326
Bankschroef of hydrolische pers heb je wel nodig, je slaat die busjes zo kapot. En je moet het metaal met rubberen omhulsel eruit persen. Als je het even inspuit met WD40 o.i.d. gaat het al een stuk gemakkelijker
 
Robert_S 25-11-02 Print reply
Posts: 513
Dus als ik het goed begrijp moet al het zwarte eruit worden geperst? ZOdat er alleen het gat overblijft van de beugel zelf.

Of moet er toch een buisje achterblijven, Want toeb ik hem inspoot met WD40 kwam er vanzelf aan 1 kant een binnenhuls uitlopen maar de buitenhuls bleef zitten.

MAW Wel of niet alles eruit?
 
Dr. Hans fanclub voorzitter
Hans F 25-11-02 Print reply
Posts: 4326
Ik zou het echt niet weten, wissel alles zo om dat het weer in elkaar past.
 
Superfunk 26-11-02 Print reply

Posts: 1442
Het hele gedeelte moet eruit,dus die zwarte bus + dat binnenste,zodat erniks meer in die beugel zit.(middelste laten zitten),en dan wissel je de linker om met de rechter bus,voila verhoogd)
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.
Schuimpie 26-11-02 Print reply
Posts: 376
Heb iemand al een foto van een opgehoogde nsr ??? wil eigenlijk wel ffies zien
 
Don't be drunk and drive... if you can be stoned and fly...
Robert_S 29-11-02 Print reply
Posts: 513
Ok ik heb hem opgehoogd. MAar nu zit ik met een ander probleem. Mijn ketting loopt nu aan tegen een rubbere beschermdeel. Wat te doen? Eruithalen lukte me niet.

En als ik dat doe slijt mijn achterbrug dan niet in? Moet ik een groter tandwiel nemen? Er zit nu een nr 13
 
Dr. Hans fanclub voorzitter
Robert_S 30-11-02 Print reply
Posts: 513
Heeft niemand een oplossing voor bovenstaand probleem? :'(
 
Dr. Hans fanclub voorzitter
SIWWN 30-11-02 Print reply
Posts: 7079
groter achtertandwiel en groter voortandwiel zal het probleem wel oplossen..

Neem ook gelijk effe een nieuwe ketting..

[This message is edited by Nick Huysmans on 1-12-02 13:13]
 
Robert_S 30-11-02 Print reply
Posts: 513
Mijn ketting ziet er nog wel aardig uit... ZOu ik hem laten zitten dan? Of meteen maar vervangen. Wat zou dat gaan kosten heb ik nl geen idee van.
 
Dr. Hans fanclub voorzitter
Robert_S 30-11-02 Print reply
Posts: 513
-

[This message is edited by _De Forumterrorist_ ()=};;;;;;;;> on 1-12-02 00:10]
 
Dr. Hans fanclub voorzitter
Superfunk 30-11-02 Print reply

Posts: 1442
Laat er eerst maar opzitten,maar voor een goede ketting(regina)ben je met tandwielen maximaal 55 ero kwijt.
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.
boertie 26-2-2004 22:33 Print reply

Posts: 565
eej ik weet nie of iemand hier nog kijkt maar ik heb probleemje ik zo stoer doen tegen vriend van me ik hoog je nsr zo ff op hier heb ik een papiertje hoe het moet. hij blij want hij is hem net mooi aant maken spuiten enzo dus ook ff ophogen wij dus lekker persen met bank schroef maar komt alleen die binnen bus er uit en rubber nie of de rest zeg maar. bus er uit en toen rubber proberen 1tje ging goed en die ander kats aan stront zijn hier nieuwe voor of moet je zelf gaan beunen. laat maar horen.


 
Bassrecord 26-2-2004 23:05 Print reply
Posts: 333
denk wel dajje ze nieuw ken kopen

btw oud topic = faq

Dit bericht is ge-edit door Bassrecord op 26-2-2004 23:05
 
doggone 21-5-2004 21:41 Print reply

Posts: 155
kvind et nu al niet fijn voor me balle als ik een beetje hard rem... tsja dat hebbie als je 115 gaat

als ik um ophoog heb ik het idee dat ik geen balle meer overhou

maargoed.. vind ut wel tof staan
 
BlizzarD 11-11-2004 18:46 Print reply

Posts: 2050
Werkt dat ophogen nou echt
Snap niet dat hij hoger staat door alleen 2 busjes om te wisselen.
 
Koos non-brommerloos!
Roedie 11-11-2004 18:51 Print reply

Posts: 3531
niet alleen de busjes maar ook dat driehoek ding. en t scheelt heel veel. staat veel beter. en bij "hoge" snelheden is ie lekkerder vind ik
 
BrommerForum... vernieuwingen zijn eng
BlizzarD 11-11-2004 19:03 Print reply

Posts: 2050
Ho wacht is even



Dus van dat ding met die 3 gaten erin moet je de aller bovenste en aller onderste bussen omdraaien.

En dan moet ik wat met dat 3hoek ding doen?
 
Koos non-brommerloos!
Roedie 11-11-2004 19:07 Print reply

Posts: 3531
ook omdraaien lijkt moeilijker dan t is.

tip: hang je brom op aan t dak ofzo. dat werkt makkelijker

edit: als je m omdraait zie je dat dat middelste gat hoger komt. en daar komt je veer op

Dit bericht is ge-edit door Roedie op 11-11-2004 19:08
 
BrommerForum... vernieuwingen zijn eng
Speakerfreak 11-11-2004 19:14 Print reply

Posts: 4941
jep omdraaien had ik ook zo gedaan
 
Vieze naaiers hier
BlizzarD 11-11-2004 19:20 Print reply

Posts: 2050
Oke gaan we dat is proberen
 
Koos non-brommerloos!
BlizzarD 11-11-2004 19:34 Print reply

Posts: 2050
Snap alleen niet waarvoor die busjes moeten worden opgedraait maargoed

Net gekeken, en snap het al

Dit bericht is ge-edit door BlizzarD op 11-11-2004 20:07
 
Koos non-brommerloos!
NSRuud 14-2-2005 15:28 Print reply

Posts: 188
Hey ik heb vanmiddag geprobeerd om ook op te hogen maar bij een van die 3 gaten krijg ik da busje er niet uit en dat zwarte (rubber?) volle kracht op bankschroef zit geen beweging in. Hoe krijg ik het eruit?

En ik heb even gekeken hoe hoog die dan komt te staan maar nu zag ik ook dat mijn achterrem tegen de achterbrug aankomt en dus de rem niet meer werkt hebben jullie hier ook last van?
 
honda nsr repsol 13-4-2006 17:39 Print reply

Posts: 211
mijn nsr is ook opgehoogd, en het rijd prima bij mij
het ziet er ook een stuk mooier uit vind ik zelf

 
honda nsr for ever!!!!!!!! 70 cc malossie, metrakit ,18mm!!!

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved