In het pro link systeem van een NSR/MBX zit een beugeltje met drie gaten erin. Haal dit beugeltje los en onthoud hoe het gezeten heeft (zet er even een streepje op wat de bovenkant was). Je kan het er niet andersom inzetten doordat de onderste en de bovenste bus een verschillinde dikte hebben. Wissel de onderste en de bovenste bus om. Spuit eerst de busjes in met wd40 of kruipolie. Duw/pers beide bussen eruit, door door aan de ene kant er een grote maat pijpsleutel tegen te zetten en aan de andere kant een dop van een dopsleutel. En dit geheel in de bankschroef te zetten. En door de bankschroef aan te draaien pers je het busje eruit. Nu goed onthouden op welke plek het busje zat. En het op de andere plek er weer induwen/persen met de bankschroef. Probeer de busjes er niet uit te slaan, je zult ze kapot slaan.
Monteer het beugeltje, en je NSR is opgehoogd.
Nu hoef je enkel nog de standaard een stukje te verlengen (hoeft niet perse)
Ok bedankt ik heb hem nu gevonden~! hier heb ik ook nog wat echte foto's:
Maar die buisjes moet ik er nu dus nog uit halen en heb geen bankschroef... Moet die hele zwarte buis eruit [het zijn er 2 in 1 gat] of alleen het binneste gedeelte?
En krijg je ze er gemakkelijk weer in of heb je daar ook de bangkchroef bij nodig?
Bankschroef of hydrolische pers heb je wel nodig, je slaat die busjes zo kapot. En je moet het metaal met rubberen omhulsel eruit persen. Als je het even inspuit met WD40 o.i.d. gaat het al een stuk gemakkelijker
Dus als ik het goed begrijp moet al het zwarte eruit worden geperst? ZOdat er alleen het gat overblijft van de beugel zelf.
Of moet er toch een buisje achterblijven, Want toeb ik hem inspoot met WD40 kwam er vanzelf aan 1 kant een binnenhuls uitlopen maar de buitenhuls bleef zitten.
Het hele gedeelte moet eruit,dus die zwarte bus + dat binnenste,zodat erniks meer in die beugel zit.(middelste laten zitten),en dan wissel je de linker om met de rechter bus,voila verhoogd)
Ok ik heb hem opgehoogd. MAar nu zit ik met een ander probleem. Mijn ketting loopt nu aan tegen een rubbere beschermdeel. Wat te doen? Eruithalen lukte me niet.
En als ik dat doe slijt mijn achterbrug dan niet in? Moet ik een groter tandwiel nemen? Er zit nu een nr 13