Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

FAQ artikel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1083 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  FAQ artikel: Ontluchten bij schijfrem
Geschreven door frankarnhe
Geplaatst op 27-11-01 19:35
Categorie Wielen/remmen

Als je wilt gaan ontluchten moet je een (doorzichtig) slangetje op de ontluchtingsnippel plaatsen een bakje eronder om remvloeistof op te vangen.
Remvloeistof reservoirdeksel los schroeven, Zorg dat dit reservoir tijdens het ontluchten steeds minimaal voor de helft gevuld is.
In het bakje een laag remvloeistof vullen en het slangtje onder vloeistofspiegel hangen. Nippel iets los draaien, remhendel helemaal inknijpen en vast houden, nippel weer dicht draaien en dan weer de remhendel langzaam los laten.Net zolang totdat er geen luchtbellen uit het slangetje in de pot komen, dan voel je de druk ook steeds meer en het sponsgevoel weg.
Nippel goed aandraaien weer en remvloeistof bijvullen tot de streep.

ps. Tijdens het ontluchten de vrijgekomen remvloeistof niet meer gebruiken en ook niet 2 verschillende merken vloeistof door elkaar heen. Een busje remvloeistof kost ?10,-

Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Jozeff - Forum en Sales Moderator 3-2-2007 11:01 Print reply

Posts: 10835
klauw eraf halen, en met een waterpomp oid de zuigers terug duwen.
Als je aan elke kant van de schijf 1 zuiger hebt moet je oppassen want als je de ene zuiger dan erin knijpt gaat de andere eruit
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
daanmtx 4-2-2007 22:24 Print reply

Posts: 3759
even een gedachtenspinsel..

stel dat je in je reservoir olie doet, bij een lege slang, en de slang niet monteren bij de klauw zelf. Zet een bekertje onder het los hangende remslang. Giet er olie in totdat het aan de onderkant eruit komt, in het bekertje. Doe dan je reservoirdeksel dicht, en monteer je slang (het kan er niet meer uitlekken door het vacuüm dat is ontstaan in je reservoir)....

is dit niet een strak plan?
 
Honda VFR400R
HersenSpinsel 4-2-2007 22:37 Print reply

Posts: 2984
volgens mij stroomt het niet door als je de pomp niet beweegt.. heeft met die zuiger te maken in de pomp en plaats van dat gaatje in t reservoir.. dus denk niet dat het goed werkt zo maar dat weet k ook niet cker :P
 
HPT www.derbi-club.com!
psychopatje 4-2-2007 22:40 Print reply

Posts: 5621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
even een gedachtenspinsel..

stel dat je in je reservoir olie doet, bij een lege slang, en de slang niet monteren bij de klauw zelf. Zet een bekertje onder het los hangende remslang. Giet er olie in totdat het aan de onderkant eruit komt, in het bekertje. Doe dan je reservoirdeksel dicht, en monteer je slang (het kan er niet meer uitlekken door het vacuüm dat is ontstaan in je reservoir)....

is dit niet een strak plan?

werkt helaas niet in de popmp zit een soort membraan dat t tegenhoud en je dus wel moet blijven pompen
 
BF is tof! rijbewijs weer terug!!!!!!!!!
mulder 11-2-2007 15:56 Print reply

Posts: 13701
Hoe ontlucht je een kart?
Hij heeft dubbelzuiger achter en een soort van hoofdremcilinder waar het hoogste punt van het systeem zit, een m12 boutje, waar je remvloeistof kan bijvullen (en volgens mij ook ontluchten). Op de klauw(en) zitten helemaal geen nippels oid.
Hoe ontlucht je em dan


Dit bericht is gewijzigd door mulder op 11-2-2007 om 15:56 uur.
 
MotoGPnsr 25-7-2007 23:14 Print reply

Posts: 332
okeej

kort maar krachtige vraag:

hoe vervang je je remblokken bij een schijfrem?
 
Honda NSR Racing Team, Mind my Speed, Watch your Children
Vuile Beunkoe 25-7-2007 23:15 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MotoGPnsr
okeej

kort maar krachtige vraag:

hoe vervang je je remblokken bij een schijfrem?


- oude eruit.
- deksel van reservoir open
- zuigers stukje in klauw terug drukken
- nieuwe blokken erin
- alles terug monteren

klaar?
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Leen 25-7-2007 23:16 Print reply

Posts: 26877
deksel van reservoir lekker laten zitten?
 
oenoehoofd 25-7-2007 23:20 Print reply

Posts: 17851
Ik heb btw tegenwoordig een andere manier van ontluchten. (let op! ontluchten, niet op druk brengen, dat blijft het zelfde!)

Ik pak een soort flesje met dop waar een gaatje boven in zit waar een slangetje op zit. (Meest flesje van puch olie hebben dat.)
Deze doe ik vol remvloeistof, en plaats ik het slangetje op de ontluchtingsnippel.
Vervolgens knijp ik netzolang in de fles tot er geen belletjes meer uitkomen, dan draai ik de nippel dicht. En dan gewoon veel pompen met je hendel en dan komt er druk op.
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
MotoGPnsr 25-7-2007 23:36 Print reply

Posts: 332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
[...]


- oude eruit.
- deksel van reservoir open
- zuigers stukje in klauw terug drukken
- nieuwe blokken erin
- alles terug monteren

klaar?



jahh maar kan je zomaar ff dat remding van je schijf af trekken? af moet je het een en ander dichtdraaien/afplakken of wat dan ook?

en zuigers terugdrukken? huh?
 
Honda NSR Racing Team, Mind my Speed, Watch your Children
Vuile Beunkoe 25-7-2007 23:38 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MotoGPnsr
[...]



jahh maar kan je zomaar ff dat remding van je schijf af trekken? af moet je het een en ander dichtdraaien/afplakken of wat dan ook?

en zuigers terugdrukken? huh?


ja dat kan zomaar

zuigers terug drukken omdat je nieuwe blokken dikker zijn, en anders past je schijf er niet tussen.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
mtlover 25-7-2007 23:42 Print reply

Posts: 2372
Let op, niet je klauw uit elkaar halen, alleen los van de vorkpoot.
 
MotoGPnsr 25-7-2007 23:42 Print reply

Posts: 332
oke, en de zuigers zijn deze dingen?



(gejat van andere site)
 
Honda NSR Racing Team, Mind my Speed, Watch your Children
Erik 39 25-7-2007 23:43 Print reply

Posts: 15088
Ja, alleen jij heb er wss 1tje.
Mm ok.. Ik heb er iig 1. Is dus verschillend. Maar je snap iig wat de zuigers zijn, die druk je naar buiten

Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 25-7-2007 om 23:44 uur.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Frysk 25-7-2007 23:44 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Ja, alleen jij heb er wss 1tje.


*kuch*
2
 
giggitybyte
mcdronkz 25-7-2007 23:44 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Ja, alleen jij heb er wss 1tje.


Op een NSR zitten er nog altijd twee voor hoever ik weet .

- ik was weer eens niet aan het opletten.

Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 25-7-2007 om 23:44 uur.
 
MotoGPnsr 25-7-2007 23:52 Print reply

Posts: 332
okeej, en bij dat terugduwen moet ik denken aan milimetertjes? of zover mogelijk?
 
Honda NSR Racing Team, Mind my Speed, Watch your Children
Frysk 25-7-2007 23:53 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MotoGPnsr
okeej, en bij dat terugduwen moet ik denken aan milimetertjes? of zover mogelijk?



gewoon terugrammen
 
giggitybyte
mcdronkz 25-7-2007 23:53 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MotoGPnsr
okeej, en bij dat terugduwen moet ik denken aan milimetertjes? of zover mogelijk?


Gewoon nippel los, helemaal terugdrukken (met tang en een stukkie hout, beschadig je zuigers niet !!!!) en blokjes ertussen. Stelt niks voor man.

En dus niet terugrammen .

Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 25-7-2007 om 23:53 uur.
 
mtlover 25-7-2007 23:54 Print reply

Posts: 2372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MotoGPnsr
okeej, en bij dat terugduwen moet ik denken aan milimetertjes? of zover mogelijk?

Helemaal in, anders krijg je m nooit meer om je schijf met nieuwe blokken er tussen, als ze overigens niet soepel gaan moet je de boel ff schoonmaken..
 
MotoGPnsr 26-7-2007 0:12 Print reply

Posts: 332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


Gewoon nippel los, helemaal terugdrukken (met tang en een stukkie hout, beschadig je zuigers niet !!!!) en blokjes ertussen. Stelt niks voor man.

En dus niet terugrammen .

Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 25-7-2007 om 23:53 uur.



nippel?
huh?

ik heb geen nippeltje gezien?

nippel voor slang aansluiting ofzoiets?
 
Honda NSR Racing Team, Mind my Speed, Watch your Children
Frysk 26-7-2007 0:18 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MotoGPnsr
[...]



nippel?
huh?

ik heb geen nippeltje gezien?

nippel voor slang aansluiting ofzoiets?



gouden nippeltje op je klauw
 
giggitybyte
derbizwemmer 27-10-2007 20:06 Print reply

Posts: 128
ik heb me remontlucht, die nipel een slagje losser, en toen pompe er kwamen wat lucht belletjes uit, daarna nog ff door gegaan met pompe tot dat er alleen remvloeistof uit kwam en daarna alles weer vast gezet.


ALLEEN, nu remt hij pas heel laat, en zachtjes

wat heb ik verkeerd gedaan.???
 
Evilmex 27-10-2007 20:53 Print reply

Posts: 4458
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbizwemmer
ik heb me remontlucht, die nipel een slagje losser, en toen pompe er kwamen wat lucht belletjes uit, daarna nog ff door gegaan met pompe tot dat er alleen remvloeistof uit kwam en daarna alles weer vast gezet.


ALLEEN, nu remt hij pas heel laat, en zachtjes

wat heb ik verkeerd gedaan.???


Jah knuppel, lees dan de FAQ ook goed.
Je moet je nippel opdraaien, daarna de remhendel inknijpen.
Nippel weer dicht draaien en dan pas de remhendel los laten.
 
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is?
DenAndres 22-1-2008 17:30 Print reply
Posts: 39
wat is de vloeistofspiegel???
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved