Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

FAQ artikel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 884 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  FAQ artikel: Ontluchten bij schijfrem
Geschreven door frankarnhe
Geplaatst op 27-11-01 19:35
Categorie Wielen/remmen

Als je wilt gaan ontluchten moet je een (doorzichtig) slangetje op de ontluchtingsnippel plaatsen een bakje eronder om remvloeistof op te vangen.
Remvloeistof reservoirdeksel los schroeven, Zorg dat dit reservoir tijdens het ontluchten steeds minimaal voor de helft gevuld is.
In het bakje een laag remvloeistof vullen en het slangtje onder vloeistofspiegel hangen. Nippel iets los draaien, remhendel helemaal inknijpen en vast houden, nippel weer dicht draaien en dan weer de remhendel langzaam los laten.Net zolang totdat er geen luchtbellen uit het slangetje in de pot komen, dan voel je de druk ook steeds meer en het sponsgevoel weg.
Nippel goed aandraaien weer en remvloeistof bijvullen tot de streep.

ps. Tijdens het ontluchten de vrijgekomen remvloeistof niet meer gebruiken en ook niet 2 verschillende merken vloeistof door elkaar heen. Een busje remvloeistof kost ?10,-

Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Sjoerd. 21-8-2005 16:11 Print reply

Posts: 2607
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nick
Het schijnt dat als je vaak in de handel knijpt dat de boel ook onlucht
Maar dat weet ik niet zeker hoor.



Waar. Komen dan belletjes omhoog als het goed is, en als dat stopt dan weet je dat ie ontlucht is.

Correct me if im wrong!
 
KawaRob 11-9-2005 16:50 Print reply

Posts: 286
uhmz.. ff vraagje.. kben nu al een uurtje bezig om te probere me remzooi te ontluchte.. ma nu.. der komt geen lucht meer uit bij ut ontluchtingsnippel maar alleen nogma remvloeistof en alsk nu me rem nu inknijp gebeurt der nix.. geen weerstand oid en remcilinder wil der volgensmij ook nie egt uitgaan..
kan die remcilinder vastzitte omdat der een paar maande geen remvloeistof in heeft gezete? of wat anders??
(khoop dat ut verhaal btje duidelijk is )
 
arie333 20-10-2005 14:32 Print reply

Posts: 693
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin
ik heb vandaag het ontlucht door de rem in te trekken en toen er een touwtje om de gashendel en de remhendel gedaan zodat de rem ingetrokken bleef. en toen een uurtje gewacht en hij was toen ontlucht.

dus voor mensen die geen zin hebben in dat gekloot met dat nippeltje open en dicht is dit misschien een oplossing.


dus gewoon je rempedaal helemaal in blijven houden voor een uurtje ofzow
 
Okeay that's it talking poo is where I draw the line. Screw you guys i'm going home.
mcdronkz 20-10-2005 14:35 Print reply

Posts: 32777
met die nippel gaat het wel veel sneller

en met dat slangetje kun je direct zien of er lucht inzit of niet.
 
-XyS- 20-10-2005 16:51 Print reply
Posts: 609
kan je het ook zonder slangetje doen op je ontluchtings nippel.

ik moet mn hele slang vullen... als ik nippel opendraai, hendel indruk, nippel dichtdraai, hendel loslaat gaat er wel remvloeistof in, maar er komt ook veel uit.. komt ook lucht uit als ik dat doe maar gaat samen met aardig wat remvloeistof.


k snap t ni sowgoed meer eigluk
 
vroeeemmmmMmMmmmmmmM
mcdronkz 20-10-2005 16:55 Print reply

Posts: 32777
ik zou wel een slangetje gebruiken, anders weet je nooit helemaal zeker of alle lucht eruit is, en je smeert ook veel remvloeistof het is gewoon makkelijker

het klopt idd dat er vloeistof uitkomt, maar dit vul je gewoon weer bij, op het laatst is alle lucht eruit en vul je het helemaal bij als je goeie druk hebt.
 
nsrracer 20-10-2005 16:56 Print reply

Posts: 8625
je kunt ook een oude fietspomp nemen daar maak je een slangetje aan met een nippel. je zuigt je pomp vol remolie. die nippel draai je op je remklauw. je spuit de olie erin tot het reservoir op maximum staat, je draait het reservoir dicht en draait de nippel weer op je klauw. paar keer pompen. klaar
 
mcdronkz 20-10-2005 17:00 Print reply

Posts: 32777
kun je niet de fietspomp helemaal indouwen, daarna gooi je 'm op je nippel, nippel los, en je trekt de fietspomp weer naar boven zodat alle lucht eruit gezogen wordt

paar keer doen en alle lucht is er ook uit..

of zuigt 'ie niet als je 'm naar boventrekt door een systeem met een balletje oid ?
 
-XyS- 20-10-2005 17:56 Print reply
Posts: 609
mag de leiding eerst een stukje naar boven lopen waarna hij naar mijn remklauw gaat?

kan je hem dan wel vullen?(de leidingen dus ook)

tis al gelukt

Dit bericht is gewijzigd door -XyS- op 20-10-2005 om 18:43 uur.
 
vroeeemmmmMmMmmmmmmM
Splendid 27-3-2006 20:11 Print reply

Posts: 8421
hoe lang moet zoiets normaal duren? als je het op de manier doet zoals het in de FAQ staat beschreven?

wow, klinkt duur
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
mulder.sst 27-3-2006 20:21 Print reply
Posts: 42
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Splendid
hoe lang moet zoiets normaal duren? als je het op de manier doet zoals het in de FAQ staat beschreven?

wow, klinkt duur


Hangt er vanaf natuurlijk.. Denk tussen de 5 en 15 minuten.
 
Sst
Splendid 27-3-2006 20:22 Print reply

Posts: 8421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder.sst
[...]


Hangt er vanaf natuurlijk.. Denk tussen de 5 en 15 minuten.


hmm ok, zit er al een half uur minimaal mee te kloten maar nog geen resultaat, komt wel steeds lucht bij et nippeltje eruit, soms wat remvloeistof, remleiding is net nieuw enzo
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
Kawasaa 27-3-2006 20:45 Print reply

Posts: 778
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Splendid
[...]


hmm ok, zit er al een half uur minimaal mee te kloten maar nog geen resultaat, komt wel steeds lucht bij et nippeltje eruit, soms wat remvloeistof, remleiding is net nieuw enzo


zit er nog wel genoeg olie in het remvloeistofresevoir en zolang er lucht uitblijft komen denk ik maar dat je moet doorgang met verder ontlucht
 
Splendid 27-3-2006 21:20 Print reply

Posts: 8421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kawasaa
[...]


zit er nog wel genoeg olie in het remvloeistofresevoir en zolang er lucht uitblijft komen denk ik maar dat je moet doorgang met verder ontlucht


jah , kzit de hele tijd bij te vullen..mja, ik ga morgen wel door
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
NSR_rijder 7-6-2006 20:14 Print reply

Posts: 510
moet je perse dat slangetje op het nippeltje doen enzo?

kan tog ook gewoon zonder?
 
mcdronkz 7-6-2006 20:15 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR_rijder
moet je perse dat slangetje op het nippeltje doen enzo?

kan tog ook gewoon zonder?


Beter van wel, zie je tenminste of de lucht eruit is !
 
-Bassie- 7-6-2006 20:19 Print reply

Posts: 6617
en rem vloeistof tast je lak aan. dus als je je voorvork gespoten hebt dan ben je de lul kan je weer spuiten.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
NSR_rijder 7-6-2006 20:22 Print reply

Posts: 510
kvin ut maar een gekut en dat vaak inknijpen enzo haddik al eens gedaan en werkte niet en kheb een dag met een binttouwtje dr om heen gestaan en werkte ook niet,, doe ik dan wat fout?

kga zowiezo effe dat ontluchte probere op traditionele wijze
 
yamaha_RD 7-6-2006 20:26 Print reply

Posts: 975
ik ontlucht altijd eerst mijn remmen met het open dichtdraaien en daarna zet ik hem een nachtje met een ingetrokken rem door middel van een trektouwtje ofzo werkt perfect.
 
Vraag niet hoe het kan, geniet ervan!
Henk-88 15-6-2006 16:08 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamaha_RD
ik ontlucht altijd eerst mijn remmen met het open dichtdraaien en daarna zet ik hem een nachtje met een ingetrokken rem door middel van een trektouwtje ofzo werkt perfect.


Werkt ook goed met de hendel gewoon los
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Frysk 21-12-2006 19:25 Print reply

Posts: 34928
wacht ff
dus als ik het goed begrijp :

nippeltje open (ff slangetje erop) en dan met tyripje je remhendel een nachtje inhouden ? maar dan pomp je toch helemaal niet ?


en
waarom geen 2 merken door elkaar ?
 
giggitybyte
honda fryslan 10-1-2007 19:41 Print reply

Posts: 1914
als ik een beetje remdruk heb doe ik een stukje ijzerdraad en hou de rem een nacht op druk... klaar is kees en remmen maar
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
mcdronkz 10-1-2007 19:46 Print reply

Posts: 32777
Een nachtje op druk houden ? En wat nu als je een uurtje de tijd ervoor hebt ?

Het kan echt zóveel sneller, ik weet niet wat het nut ervan is.
 
honda_2takt_power 10-1-2007 19:54 Print reply

Posts: 6744
ik gooi eerst me reservoir vol ff lekker lang slangetje op je ontluchting nippel en zuig gewoon ff eerst aan en daarna gewoon met me hendel de rest eruit pompen kwa lucht
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
daanmtx 27-1-2007 18:57 Print reply

Posts: 3759
Ik heb nieuwe remblokken in mijn tzr gedaan, aan de achterkant. Eromheen doen ging vrij stroef, maar is na heel wat prutsen toch gelukt. Maar nu loopt de schijf wel aan, omdat de remcilinders even ver uit staan als voorheen (met de oude remblokken). Het lijkt me dat ik moet zorgen dat de remcilinders verder uit elkaar komen te staan zodat mijn schijf niet meer aanloopt. Hij is goed op druk, dus hoe doe ik dit?
 
Honda VFR400R

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved