Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

FAQ artikel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 883 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  FAQ artikel: Ontsteking vervroegen
Geschreven door Rens
Geplaatst op 3-11-01 21:43
Categorie Motor gerelateerd

Waarom de ontsteking vervroegen?
Door het vervroegen van de ontsteking kunnen er hogere toerentallen worden bereikt waardoor een hogere topsnelheid te realiseren is.
Benodigde gereedschappen:
-zuigerstop/blokkeersleutel vliegwiel
-doppenset/ring/pijpsleutel
-vliegwiel trekker/pullitrekker
-dunne ronde vijl/dremel

Laten we maar beginnen dan:
Verwijder eerst het vliegwiel kapje.
Daarna de bougie uit de cilinderkopdraaien en daar een bougie stop in draaien voor het blokkeren van het vliegwiel (hier kan ook een blokkeer sleutel voor worden gebruikt).
Draai nu de vliegwiel moer los, als de moer eraf is kan je met de vliegwiel trekker het vliegwiel van de krukas halen.
(let op deze heeft een schroefdraad die je "verkeerd om" moet draaien)
Zorg dat je het spietje niet kwijtraakt!!!
Nu zie je de ontstekingsspoelen zitten deze zitten vast op de grondplaat.
Draai de 3 bouten van de grondplaat los en verwijder het hele geval.

Ook kan je nu het draadje van de neutraal schakelaar en de stekkertjes van de draden los maken.
De gaten waar de 3 bouten in zaten moet je nu 2mm naar links uitveilen.
Als je dit gedaan hebt kan je de grondplaat met spoelen weer monteren-> draai de schroeven ern een stukje in draai dan de grondplaat zo veel mogelijk met de klok mee en zet de bouten vast.


Gefeliciteerd!!!! je hebt nu een vervroegte ontsteking nu alleen nog ff de rest monteren en je kan gaan rijden.

Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Blukaap 20-1-2004 23:39 Print reply

Posts: 10006
Ik had m'n NSR ontsteking max vervroegd staan en dan nog 4mm verder.
Scheelde enorm, had onderin veel en veel meer vermogen en bovenin ook nog wat meer.

En hij had nergens last van.
 
Bastila is lief
renegade 21-1-2004 11:58 Print reply

Posts: 1064
is dit ook mogelijk bij de wat nieuwere brommer zo als ik .. met een gsm(nieuw nieuw) je begrijpt wat ik bedoel.. krijg 70 dus dan zou ik het verschil we ldegelijk merken.. veranderd dit nog wat aan de top snelheid?
 
flakfazer ==> renegade ( sonic powa)
MWvdK 21-1-2004 14:02 Print reply

Posts: 2247
Weet iemand ook op welke positie die streepjes moeten tov het carter? Heb nl. laatst mn ontsteking bekeken met stroboscoop enzo, en hij staat nu gelijk met de 'F' maar rechts hiervan op het vliegwiel zitten nog meer streepjes...
 
Denracer 24-10-2004 17:07 Print reply

Posts: 1440
ik heb nu de onsteking verdraait maar hij rijd alleen maar slechter

ooh ja niet uitgevijld ofzo gewoon max naar rechts

Dit bericht is ge-edit door Denracer op 24-10-2004 17:11
 
HONDA THE POWER OF SPEED ;-) gezocht een compleet mb frame zonder of met blok inbox me maar maakt nix of ie gespoten moet worden liefst niet te ver wegregio friesland groningen en drente niet verder maximum prijs 250 euro of ruilen mt5
Teunmenator 24-10-2004 17:09 Print reply

Posts: 2524
Je kunt hem ook te ver draaien he.. heb je hem de goede kant opgedraaid?
 
Denracer 24-10-2004 17:12 Print reply

Posts: 1440
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

Je kunt hem ook te ver draaien he.. heb je hem de goede kant opgedraaid?
ik heb hem niet uitgevijld

en naar rechts gedraaid,want ik heb geen zin om er weer een topic over te opene want dan krijg ik steeds weer UTFS STFU duzz

Dit bericht is ge-edit door Denracer op 24-10-2004 17:12

Dit bericht is ge-edit door Denracer op 24-10-2004 17:14
 
HONDA THE POWER OF SPEED ;-) gezocht een compleet mb frame zonder of met blok inbox me maar maakt nix of ie gespoten moet worden liefst niet te ver wegregio friesland groningen en drente niet verder maximum prijs 250 euro of ruilen mt5
ironbird 5-11-2004 15:59 Print reply

Posts: 1096
ik heb de onsteking niet uitgeveild, maar gewoon helemaal gedraaid met de klok mee.

maar hij trekt nog niet goed in 4de en 5de. of heeft dit er niets mee te maken?

setup is:
70cc imi
20mm mikuni extern
ori mtx ot uitlaat
kelk
 
SkaBla [Pim] 5-11-2004 16:02 Print reply

Posts: 4659
je uitlaat
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
ironbird 5-11-2004 16:04 Print reply

Posts: 1096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SkaBla [Pim]

je uitlaat


ok, ik zal weleens een leuk 2dehandsuitlaatje zoeken dan.
 
wietplant 11-5-2005 17:47 Print reply

Posts: 2092
ik heb het daarnet ook gedaan en scheeld nix op top maar wel veel meer trek kracht .. ik heb hem ong 2 mm uitgeveild. zou dat nog meer kunnen dan ? ( heb honda mtx-sh) met 110malossie en 26mm carb en gianellie 80
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid
BlackIce4 8-7-2005 14:12 Print reply

Posts: 3654
Ik heb ditzelfde ook bij mijn Kawasaki AR gedaan maar nu heb ik geen vonk meer! Hoe kan dat nou weer
Kheb trouwens gewoon de ontsteking naar rechts gedraaid. Is dat goed? Graag ff een antwoord van iemand die het zeker weet en niet denkt.

Dit bericht is gewijzigd door BlackIce4 op 8-7-2005 om 15:55 uur.
 
ChinoPeppzz 12-8-2005 12:37 Print reply

Posts: 78
er stond volgens mij dat je naar links moest uitveilen
 
robin denkers 12-8-2005 13:40 Print reply
Posts: 269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChinoPeppzz
er stond volgens mij dat je naar links moest uitveilen


ja joh echt
jij ken goed leze
wat wou je daarmee zeggen
 
robert gpr50r 12-8-2005 13:43 Print reply

Posts: 612
kheb men grondplaat hele maal uit geveilt

gat is normaal zow 0
bij mij is die nu zow U
looptlkkr
 
Quantoelicoe 12-8-2005 13:57 Print reply

Posts: 927
me2

Dat trekt errug.... hard met 70eurokut, 19mm d.o
moet weer zwaardere vertanding fixen

Dit bericht is gewijzigd door Quantoelicoe op 12-8-2005 om 13:57 uur.
 
thewanderer 27-8-2005 22:28 Print reply
Posts: 2
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Polleke
neej idd zal dit dan niet lang meejgaan, heb je meer kans dattie zelfs niet meer loopt doordat hij gewoonweg te vroeg staat.

ik heb bij mezelf een soort van regel bij vervroegde ontsteking, uitveilen, opzen vroegst zetten en dan 1 a 2 mm terug. werkt tot nu toe altijd goed, nooit geen problemen gehad.


Nu ik heb het ook gedaan , heb een bere mooie vonk , maar de motor loopt nu helemaal niet meer alleen af en toe een knal uit de uit laat kut zooi ., had beter dat spietje kenne nemen. moet die grond plaat nu geheel haar rechts of naar links , krijg dat klere ding niet meer lopende ondanks mooie blauwe fonk

Helpuuuuuuuuuuuuuuuuu
 
Razor 3-11-2005 0:00 Print reply

Posts: 1554
Kan dit vervroegen ook met een Am6 blok met ori ontsteking, en helpt het veel?
 
blowdown en een powerband te koop!
daanmtx 3-11-2005 0:13 Print reply

Posts: 3759
werkt het goed met een standaard MTX - sh ?
 
Honda VFR400R
jeroentjen13 4-11-2008 17:33 Print reply
Posts: 850
als er een gat in je zuiger is gebrand, moet je dan je ontsteking vervroegen of verlaten?

PM me met het antwoord aub
 
Derbi-Olaf 4-11-2008 17:35 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
als er een gat in je zuiger is gebrand, moet je dan je ontsteking vervroegen of verlaten?

PM me met het antwoord aub

verlaten
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
senn 17-5-2009 18:30 Print reply
Posts: 192
ik snap niet precies wat je 2mm naar links moet uitveilen..

je grondplaat ofzo?


 
Royal Club 17-5-2009 18:32 Print reply

Posts: 60390
ja, dat ja
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
senn 17-5-2009 20:54 Print reply
Posts: 192
Voor iedereen die met zo een klein mogelijk budget zijn brommer wilt opvoeren, is dit zeker een aanrader!

ik heb het deze week ook gedaan & ik merk zeker verschil.


Dit bericht is gewijzigd door senn op 23-5-2009 om 8:46 uur.
 
roy110 2-7-2010 13:40 Print reply
Posts: 584
ik ben van plan dit ook te gaan doen maar ik wil niet dat ik alles kapot maak dus daarom zou ik graag weten wat het besten/betrouwbaarste is voor een am6 blok ook 2mm ?
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved