Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

FAQ artikel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 999 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  FAQ artikel: Uitlaat inbranden
Geschreven door ktmstyled
Geplaatst op 17-10-2006 23:00
Categorie Uitlaat systeem

Ik zag nog geen faq staan over olie inbranden in je uitlaat, dus dacht zal hier even een faq over maken omdat het mij vandaag gelukt is.

Benodigdheden:

  • Schuurpapier 150,200,300
  • Gasbrander/snijbrander
  • Olie



Stap 1:
Schroef je uitlaat onder je brommer uit.

Stap 2:
Schroef de demper er af.

Stap 3:
Ontvet de hele uitlaat.

Stap 4:
Schuur de hele uitlaat blank met schuurpapier 150 daarna 200 en daarna 300. Zorg dat overal de oude laag af is(elk hoekje en kantje)

Stap 5:
Maak een stevige steun om de uitlaat op te bevestigen zorg dat de uitlaat op goede hoogte hangt zodat je er makkelijk rond kunt.

Stap 6:
Pak de gasbrander en maak op een klein pitje de lasnaden warm. doe dit niet te snel want anders zitten de blauwe randen ver van de las.
laat de uitlaat een beetje afkoelen.

Stap 7:
Smeer de uitlaat met een kwast in met olie(ik zelf heb motorolie gebruikt)(15w40)

Stap 8:
Pak de gasbrander zorg dat de vlam groter is en houd hem er best een eindje vandaan zodat de uitlaat niet al te warm word dus niet dat hij roodgloeiend word ofzo. wacht tot de olie er in brand( gaat best snel)

Stap 9:
Laat de uitlaat afkoelen en poets hem zuiver met een doek..

Stap 10:
Hang de uitlaat terug onder de brommer en schroef de demper er terug op.

Spuit de uitlaat regelmatig in met wd40 of andere olie(15w40) en de uitlaat blijft netjes!

Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

johankreidlerman 14-1-2009 16:58 Print reply

Posts: 3693
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GhostRider_SM
[...]


das kut dus heb ik voor niks mijn las uitlaat kaalgemaakt..
aangezien ik wou dat de lasnaden weer mooi zouden worde.

nja dan maar zonder de lasnaden in mooie kleur.

in iedergeval spr bedankt voor heet uitlegge(iedereen)
als napte ik van somige dingen niks.


je kunt hier wel komen pieter, wij hebben wel een gasbrander met verstelbaar zuurstof en ander gas
 
Ik wil geen geert, ik wil iets Wilders :P
Frysk 14-1-2009 16:58 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: johankreidlerman
[...]


je kunt hier wel komen pieter, wij hebben wel een gasbrander met verstelbaar zuurstof en ander gas



haha dat is te lang geleden joh
 
giggitybyte
johankreidlerman 14-1-2009 19:52 Print reply

Posts: 3693
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



haha dat is te lang geleden joh

ow ik dacht 2009
 
Ik wil geen geert, ik wil iets Wilders :P
sj50 17-3-2009 21:29 Print reply

Posts: 219
Zou je dit ook met een orgineel uitlaat kunnen doen?
 
sj50 18-3-2009 13:40 Print reply

Posts: 219
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sj50
Zou je dit ook met een orgineel uitlaat kunnen doen?


 
Royal Club 18-3-2009 13:41 Print reply

Posts: 60390
nee.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
sj50 18-3-2009 13:47 Print reply

Posts: 219
Weet iemand mischien hoe ik mijn orgineel uitlaat dan kan opknappen
 
BIET 18-3-2009 13:49 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sj50
Weet iemand mischien hoe ik mijn orgineel uitlaat dan kan opknappen

Schuren en dan spuiten met hittebestendige lak
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
b0nes 18-3-2009 13:50 Print reply

Posts: 2058
schuren, polijsten, blanke lak

of

schuren en hittebestendige verf

Dit bericht is gewijzigd door b0nes op 18-3-2009 om 13:51 uur.
 
Tombrom 18-3-2009 14:06 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
nee.


het kan wel

ziet er enkel niet uit
 
Royal Club 18-3-2009 14:07 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
[...]


het kan wel

ziet er enkel niet uit


gewoon nee dus

 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Tombrom 18-3-2009 14:08 Print reply

Posts: 15925
hij vraagt of het zou kunnen

das en ja en geen nee
 
rubbert 18-3-2009 14:11 Print reply

Posts: 8825
hangt er ook vanaf wat voor orri uitlaat het is, maar koop gewoon voor een paar tientjes een ander bochtje, scheelt je heel wat werk, en ziet er beter uit

als je het toch wilt doen kan je hem schuren>polijsten>lakken
of schuren>polijsten>inbranden>blijven oliën

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 18-3-2009 om 14:13 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Royal Club 18-3-2009 14:11 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
hij vraagt of het zou kunnen

das en ja en geen nee


ik denk niet dat jij de lasnaden mooi kan inbranden bij een ori pijp, nee dus.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Paul de Salmiakbal 24-9-2010 22:32 Print reply

Posts: 5285
Dat is allemaal leuk en aardig
Maar
Hoe krijg je die olie er weer makkelijk vanaf?
 
Royal Club 24-9-2010 23:28 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Dat is allemaal leuk en aardig
Maar
Hoe krijg je die olie er weer makkelijk vanaf?

ontvetterbak
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Paul de Salmiakbal 25-9-2010 0:16 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]

ontvetterbak

Ow, ik heb daarnet namelijk geprobeerd die shit eraf proberen te krijgen met staalspons, en dat ging redelijk goed. Alleen op lasnaden zit het er veel sterker op, krijg het er nauwelijks vanaf, ook niet met wasbenzine etc.
 
tsxhunter 25-9-2010 0:18 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

Ow, ik heb daarnet namelijk geprobeerd die shit eraf proberen te krijgen met staalspons, en dat ging redelijk goed. Alleen op lasnaden zit het er veel sterker op, krijg het er nauwelijks vanaf, ook niet met wasbenzine etc.


nog een keer de brander er op.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Paul de Salmiakbal 25-9-2010 0:20 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]


nog een keer de brander er op.

Doe ik.
Op de lasnaden waar het wel helemaal weg was (In het midden van de uitlaat) heb ik ze blauw gemaakt met de gasbrander, ze zijn alleen een beetje te breed geworden
Mja was eerste keer, volgende keer wat rustiger aan doen met dat ding :p
 
Paul de Salmiakbal 25-9-2010 20:53 Print reply

Posts: 5285
Okee ik zal ook even mijn resultaat laten zien.
De lasnaden zijn wat te breed geworden in het midden, als je ziet dat het metaal bruin kleurt moet je meteen de gasbrander eraf halen want daarna kleurt het verder naar blauw. Als je hem er dan nog op houd word de streep te breed.

Voordat ik de olie erin brandde:



Olie erin



Gewoon goedkope derderangs 2takt oliegebruikt

Gemonteerd:








En owja eerst zag hij er zo uit:



Iets meer dan een halve dag aan bezig geweest.

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 25-9-2010 om 20:57 uur.
 
timontje2 22-11-2010 9:16 Print reply

Posts: 35
wat ook helpt om je uitlaat lang mooi te houden,(de bocht).
is als je de bocht insmeert met dikke (vaste) groene zeep.
Dat is ook heel makkelijk weer er af te halen.

Maar dit is om de uitlaat mooi te houden en niet om mooi te maken.
 
old timer 17-8-2011 11:26 Print reply

Posts: 469
gaat dit ook met alu, rvs en ijzer?
of alleen op chroom?
ik heb het geprobeerd op een uitlaat van een dax en het werdt en zwarte vlak en als ik dat weg wreef zag het groen, als we bleven wrijven zag je er niets meer van. was het niet warm genoeg?

Dit bericht is gewijzigd door old timer op 17-8-2011 om 11:29 uur.
 
bijna goed, is goed genoeg
Frysk 17-8-2011 14:05 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: old timer
gaat dit ook met alu, rvs en ijzer?
of alleen op chroom?
ik heb het geprobeerd op een uitlaat van een dax en het werdt en zwarte vlak en als ik dat weg wreef zag het groen, als we bleven wrijven zag je er niets meer van. was het niet warm genoeg?

Dit bericht is gewijzigd door old timer op 17-8-2011 om 11:29 uur.


ijzer en RVS wel, alu natuurlijk niet.
 
giggitybyte

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved