mb-gek |
30-1-2006 0:44 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: scooterkiller
komt van een MBX af en eerder in dit topic zijden ze dat die niet begrenst zijn
naja het is moeilijk om bij het contactje te komen
zou zeggen probeer het en je weet het
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
scooterkiller |
30-1-2006 0:45 |
Posts: 2987 |
hoogst waarschijnlijk van wel
|
|
BIERTJUH!!!!!!!! |
|
scooterkiller |
30-1-2006 0:45 |
Posts: 2987 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]
naja het is moeilijk om bij het contactje te komen
zou zeggen probeer het en je weet het
Ik ben er mee bezig op dit moment
|
|
BIERTJUH!!!!!!!! |
|
daanmtx |
30-1-2006 0:47 |
Posts: 3759 |
is de cdi van een mtx sh 50 ook volgegoten met die rommel?
|
|
Honda VFR400R |
|
mb-gek |
30-1-2006 0:47 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: scooterkiller
[...]
Ik ben er mee bezig op dit moment
succes
is een heel eind graven
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
scooterkiller |
30-1-2006 0:51 |
Posts: 2987 |
ik merk het
|
|
BIERTJUH!!!!!!!! |
|
scooterkiller |
30-1-2006 0:58 |
Posts: 2987 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
is de cdi van een mtx sh 50 ook volgegoten met die rommel?
Ja waarschijnlijk wel
|
|
BIERTJUH!!!!!!!! |
|
scooterkiller |
30-1-2006 1:30 |
Posts: 2987 |
Oke op mijn CDI zit die dus niet waar die zou moeten zitten (begrenzing) volgens het plaatje dus ik kap ermee, genoeg gepeuterd voor vandaag
|
|
BIERTJUH!!!!!!!! |
|
mb-gek |
30-1-2006 1:31 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: scooterkiller
Oke op mijn CDI zit die dus niet waar die zou moeten zitten (begrenzing) volgens het plaatje dus ik kap ermee, genoeg gepeuterd voor vandaag
snel gedaan :P
vaag dat chris het wel is gelukt dan
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
scooterkiller |
30-1-2006 1:41 |
Posts: 2987 |
Waarschijnlijk heeft hij een ander type cdi
|
|
BIERTJUH!!!!!!!! |
|
AlexV |
6-2-2006 18:59 |
Posts: 75 |
Is het niet mogelijk om de cdi aan de "onderkant" los te slijpen zodat je meteen de onderkant van de printplaat ziet.. en daar dan de C11 weghaalt..?
en zijn de cdi's van Denshigiken en Oki/Shindengen begrensd?
Dit bericht is gewijzigd door AlexV op 6-2-2006 om 18:59 uur.
|
|
|
|
Vinnie-89 |
6-2-2006 19:14 |
Posts: 1870 |
Is een Honda NSR cdi begrenst?
Mijne komt net tot iets over 11.000 rpm (waar de dip zou moeten zitten?)
Dit bericht is gewijzigd door Nero op 6-2-2006 om 20:14 uur.
|
|
|
|
Neonlampje |
28-2-2006 12:28 |
Posts: 14825 |
Allemaal leuk en aardig deze faq, maar een honda cdi zit niet inmekaar als beschreven staat hier!
Een honda cdi bevat alleen analoge componenten, geen smd's en dus ook geen TTL-logica..
De enige manier waarop ik zou denken een honda cdi te 'ontgrenzen' (wat dus niet het geval is, aangezien er alleen 1 bepaalde frequentie is (bij 8k rpm) waarop er een bepaalde verstoring plaats vindt) is waarschijnlijk om de 15nF condensator weg te halen... Maar hier kun je hem ook mee verneuken
Een honda cdi heeft overiggens ook niet echt een curve.
|
|
|
|
BSTS |
27-3-2006 23:19 |
Posts: 4241 |
waarom zou ik mijn cdi ontgrensen als die standaard al gemaakt is voor 16.000 toeren????
daar is die toch op getest???
mijn ,mt5 maakt op teller maar 12.000 maar wat word mijn brommer er beter op??
trek kracht topsnelheid??
|
|
sprintjah |
|
bikkeltje |
27-3-2006 23:22 |
Posts: 2380 |
kheb dit ook een keer geporbeerd alleen toen was dat ding kapot duss vind et niet egt werken. Want honda cdi is anders
|
|
|
|
vanwalsum |
25-6-2006 22:44 |
Posts: 692 |
Mijn nsrretje maakt op het moment ook max 12000 toeren. maar heb meer het idee dat dit komt omdat mijn carb gewoon niet meer benzine door voeren kan. Dus is het wel zeker dat cditjes begrensd zijn. Of is dit alleen gekomen bij de latere modellen van honda scooters.
mijn cdi is dus origineel, welke mogelijkheden heb ik op het gebied van cditjes. Om het dus wat meer toeren te geven. In neutraal draait ie trouwens wel veel meer 13 a 14k haalt ie dan zonder problemen.
|
|
|
|
ralph |
15-7-2006 16:52 |
Posts: 52 |
ja moi mijn nsr is volgens mij wel op de cdi begrenst
11.000 echt kut heb ook cdi losgehaalt (alleen het achterkantje met een dremel wil perfect) maar van nsr ziet er heelanders uit dan op afbeelding
|
|
|
|
MarcelT |
3-12-2006 14:44 |
Posts: 14 |
Dit erg nuttig geweest, alleen een beetje omslachtig om de CDI open te maken zoals op de afbeelding. Ik heb alleen het puntje van het hoekje weggezaagd, op de printplaat de verbinding tussen stekker en de beruchte condensator verwijderd en aan de stekker en condensator een draad gesoldeerd welke weer verbonden is aan een schakelaar om de begrensing aan en uit te zetten. Moet zeggen werkt goed.
P.S. Bij de eerste poging mislukte het op de manier om alle vulsel te verwijderen en ging de CDI stuk.
|
|
|
|
honda fryslan |
19-12-2006 19:19 |
Posts: 1914 |
zo'n cdi zit idd volgegoten.. koop gewoon een snelle cdi..
ps ik heb er nog een paar liggen dus inbox me maar als je er 1 nodig hebt
Dit bericht is gewijzigd door honda fryslan op 19-12-2006 om 19:22 uur.
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
- Han - |
19-12-2006 19:21 |
Posts: 9667 |
de honda cdi die ze heir beschrijven zijn de scooter cdi's, dus honda sfx enzo
|
|
<10.000 posts |
|
John Huijben |
19-12-2006 19:36 |
Posts: 2433 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BSTS
waarom zou ik mijn cdi ontgrensen als die standaard al gemaakt is voor 16.000 toeren????
daar is die toch op getest???
mijn ,mt5 maakt op teller maar 12.000 maar wat word mijn brommer er beter op??
trek kracht topsnelheid??
een mt ontsteking kan echt geen 16k aan hoor...
meine begon te poffen bij de 14
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
stoeptegel |
24-2-2007 20:47 |
Posts: 3085 |
Op me mb8 setup met dalijk gianelli uitlaatje.Heeft het dan enig nut om je cdi te vervangen voor snelle.
Bij de 7 k had ie toch een dip,had ik ergens gelezen?
|
|
80 cc ownatsj |
|
Cross lover |
26-10-2007 20:21 |
Posts: 210 |
De REDEN dat er van dat HARS zit in de honda cross CDI-units,
is omdat wanneer je gaat crossen (duh) je veel meer schokken
krijgt die de print van de CDI belasten. Dan gaan de contactpuntjes slijten en is op een gegeven moment je CDI naar de klote. Door er hars in te gieten is de slijtage minder en gaan de contactpunten véééél minder snel naar de klote.
Tot zo ver het HARS verhaal
|
|
667 neighbour of the beast. Even the bravest warrior can be killed by a keen archer with a single arrow |
|
Frysk |
5-2-2008 17:37 |
Posts: 34930 |
hmm
Ik lees net op Racingsm.org dat ze ook een CDI ontgrenst hebben...
Nu zit er een foto bij.
maar die is dus helemaal bovenaan opengemaakt ipv onderaan
|
|
giggitybyte |
|
jeroentjen13 |
4-10-2008 12:56 |
Posts: 850 |
kan je dit ook toepassen bij een yamaha dt?(oud model) over yamaha cdi ontgrenzen vind ik namelijk nix
|
|
|
|