Tuning_Centre_Tax |
22-7-2005 20:08 |
Posts: 901 |
ziet er netjes uit. maar volgens mij heb ik het eerder op een site gezien.
|
|
Nsr onderdelen te koop!!!! Inbox voor meer info. |
|
Frysk |
22-7-2005 20:11 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tuning_Centre_Tax
ziet er netjes uit. maar volgens mij heb ik het eerder op een site gezien.
VET dat moet ik ook op me puch beune
|
|
giggitybyte |
|
MT70-nolimit |
26-7-2005 17:32 |
Posts: 4322 |
Wie gaat dat ff maken op een Honda carter...
|
|
gaat lang goed |
|
honda-mbx |
26-7-2005 17:48 |
Posts: 1688 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Wie gaat dat ff maken op een Honda carter...
alles is mogelijk, alleen bij honda zou de carb aan de onderkant van je carter moeten omdat je boven geen of te weinig ruimte hebt..
|
|
ik vlam je.. |
|
areaderbi |
18-8-2005 1:50 |
Posts: 163 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tuning_Centre_Tax
ziet er netjes uit. maar volgens mij heb ik het eerder op een site gezien.
puchmaxi.nl oid? Maar die heeft bas ook geschreven.
|
|
|
|
asbsolute16 |
4-9-2005 16:05 |
Posts: 2485 |
Wat zijn hier nou de voordelen van ? En is zoiets ook mogelijk/nuttig op een cittablok ?
|
|
|
|
Neluhz |
4-9-2005 17:16 |
Posts: 4032 |
denk het niet, weinig ruimte.
de voordelen zijn dat je 180 graden inlaattiming kan bereiken.
|
|
|
|
suzuki gt50 |
4-9-2005 17:45 |
Posts: 561 |
puchforum?
|
|
|
|
Almer |
2-10-2005 14:08 |
Posts: 3325 |
is het niet beter dit op de achterkant van je carter te maken aangezien dat je dan meer ruimte in je krukasholte hebt om gas in te laten lopen, zo loopt het door heel je krukasholte en heb je ook betere smering dus van je lagers en een makkelijkere doorstroming, zo zit het ook bij spartamet
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
GemaskerdeGrasmaaier |
2-10-2005 14:26 |
Posts: 1128 |
ik vind dat we meer van dit soort faqs moeten maken.
ik heb niet superveel verstand van beunen op de brommer maar jullie wel.
Dus geef die info vrij dan kan ik ook wat gaan knutselen.
dank u
|
|
It is not a gang, They are my friends... |
|
Jsze-MT5 |
2-11-2005 17:23 |
Posts: 619 |
pff wat een beun haas ben je dan. en het lijkt me vet scheil
|
|
goeie moggel |
|
[RRT] Lost-P |
2-11-2005 17:28 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kreidlerholle
is het niet beter dit op de achterkant van je carter te maken aangezien dat je dan meer ruimte in je krukasholte hebt om gas in te laten lopen, zo loopt het door heel je krukasholte en heb je ook betere smering dus van je lagers en een makkelijkere doorstroming, zo zit het ook bij spartamet
waarom zou je willen dat het door heel je krukasholte loopt... onderbouw het eens
Je maakt immers de afstand die het mengsel moet afleggen een stuk langer. Of dat nou zo goed voor de prestaties is
@Neluhz: Je wilt geen 180 graden inlaat creeren, je wilt een "variabele" inlaat creeren... zodat er naarmate de toeren oplopen, meer mengsel naar binnen wordt gelaten.
|
|
Chille Tune shit dan |
|
[RRT] Lost-P |
2-11-2005 17:33 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: driver004
slijten je lagers en oliekeringen niet van al die benzine?
euhm... heb jij enig idee hoe een 2takt motor werkt?
Je lagers worden gesmeerd door het benzine/2takt-olie mengsel...
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Neluhz |
2-11-2005 17:59 |
Posts: 4032 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: driver004
slijten je lagers en oliekeringen niet van al die benzine?
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
2-11-2005 18:09 |
Posts: 4578 |
jij maakte een net zo domme opmerking hoor
|
|
Chille Tune shit dan |
|
willemyz125 |
6-1-2006 22:01 |
Posts: 9 |
op puchforum.net staat het ook en op bas zn site ,istneit?
Dit bericht is gewijzigd door willemyz125 op 6-1-2006 om 22:02 uur.
|
|
YAMAHA YZ 125 --YAMAHA DT 60MX --PUCH MAXI 70CC |
|
Almer |
7-1-2006 19:41 |
|
User 927 |
3-3-2006 23:57 |
Posts: 6405 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Almer
waarom wordt er dan meer mengsel naarbinnen gezogen als je meertoeren maakt? Ik snap het niet helemaal, dat maakt in principe toch niet uit? De holte van je krukas wordt niet groter naarmate je toeren oplopen dus hoe wil je dan meer mengsel naar binnen zuigen? Dat 180* inlaat verhaal snap ik weer wel...
[...]
Naarmate het toerental hoger word, word het brandstof verbuik groter en de druk in het carter lager, daardoor gaan de membraankleppen (vaker) open en krijg een snellere brandstof stroom.
Ook kan de carterdruk hoger zijn bij een membraan, omdat het membraan bij overdruk in het carter sluit, zodat er geen brandstof terug je carb in kan gaan
|
|
|
|
koekie - Administrator |
4-3-2006 1:06 |
Posts: 12588 |
nice faq
|
|
Haaks de hoek om! |
|
robinmt5 |
6-3-2006 9:55 |
|
cuene |
4-6-2007 19:32 |
Posts: 201 |
meschien weer wat laat maar zou je doordat je meet lucht heb in je inlaatpoort die je hebt dichtgewerkt niet beter vand de bovenkant dicht maken en een extra spoelpoort in je cilinder kunnen beunen naar onder in het carter als er genoeg vlees voor is.
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
4-6-2007 19:47 |
Posts: 9841 |
het voordeel van een membraan is dat het op de drukken reageert in het carter, terwijl een zuigergestuurde inlaat niet variabel is.
Kortom, een zuigergestuurde inlaat kan te weinig mengsel doorlaten bij hoge toeren, en teveel bij lage toeren, en het membraan gooit de boel gewoon dicht zodra de carterdruk hoger is dan atmosferisch.
Dat is het voordeel.
|
|
Too cool for school! |
|
cuene |
4-6-2007 19:58 |
Posts: 201 |
dus dan heb je er in principe niets aan ben namelijk mijn puchblok aan het tunen en heb er grote spoelers in gemaakt
|
|
|
|