Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

FAQ artikel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 926 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  FAQ artikel: Monoshock ophangpunt (MT/MB)
Geschreven door mbrulezzz
Geplaatst op 1-12-2004 21:02
Categorie Algemeen

Benodigdheden monoshock bevestiging MB/MT

Apparatuur :
- Boormachine
- M8 IJzerboor
- IJzerzaag
- IJzervijl
- Lasapparaat
- Priem ( markeringspunten vastleggen )
- Ringsleutelset of doppenset
- Lineaal

Materiaal :
- ca. 300 x 100 x 3 plaatstaal, in mm?s berekent
- 2x M8 bout RVS
- 2x M8 moer RVS
- 4x M8 ringetjes ( plaatjes )

Hoe ga je te werk ?
1. Kras met de priem de vorm uit op het stuk plaatstaal
2. Zaag dit uit met de ijzerzaag
3. Veil alle scherpe randjes / uitsteeksels netjes vlak
4. Las nu de 2 bevestigingspunten op de ?grondplaat? van het systeem
5. Boor 2 gaten boven elkaar, met de M8 boor
6. Kras nu met de priem de 2 geboorde gaten over op het frame
(kijk eerst met je veer in je achterbrug gemonteerd waar je de gaten moet boren om een goede stand van de achterbrug te krijgen)
7. Boor de 2 gaten door die op het frame gemarkeerd staan
8. Bevestig nu het systeem : plaatje, boutje, plaatje, moertje
9. Evt. Nog het geheel vastlassen aan het frame











- Bij deze FAQ is er van uitgegaan dat je al een achterbrug met een monoshock veerpunt ophanging hebt.

-

Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Hier_ben_ik - Administrator 31-12-2004 17:09 Print reply

Posts: 8499
Imo is die 3mm plaat wat dun.. maargoed
 
Members zijn vervelend :-|
robert 14-2-2005 17:57 Print reply

Posts: 900
inderdaad wat dun, ik heb gewoon 5mm gebruikt.

Hier wat foto van mijn MT









Dit bericht is ge-edit door robert op 14-2-2005 18:00
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
Tijzzz 14-2-2005 18:01 Print reply

Posts: 4215
In de MB van een vriend van me zit die veer gewoon recht omhoog, en dan zit er een pin door het achterste deel van het frame.

Dan kun je dus gewoon je ori luchtfilter houden, wat (vind ik) wel een voordeel is.
 
Leen 14-2-2005 18:03 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tijzzz

In de MB van een vriend van me zit die veer gewoon recht omhoog, en dan zit er een pin door het achterste deel van het frame.

Dan kun je dus gewoon je ori luchtfilter houden, wat (vind ik) wel een voordeel is.


en dan veert niet niet zoals het hoort :P
 
renoeius 14-2-2005 18:12 Print reply

Posts: 6409
Ik snap ff niet waarom je het met 2 bouten aan je frame vast zet. Lijkt me wat minder stevig en zonde van je frame. Maar voor de rest wel een handige FAQ. Ik het er zelf ook nog op maken.
Denk jullie dat het hele prolink systeem op een MT te bouwen is?? Dat is namelijk mijn planning.
 
Frysk 26-4-2005 21:14 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: renoeius

Ik snap ff niet waarom je het met 2 bouten aan je frame vast zet. Lijkt me wat minder stevig en zonde van je frame. Maar voor de rest wel een handige FAQ. Ik het er zelf ook nog op maken.
Denk jullie dat het hele prolink systeem op een MT te bouwen is?? Dat is namelijk mijn planning.
wat houd prolink eigenlijk in
 
giggitybyte
De knapen 9-12-2005 18:59 Print reply

Posts: 33
Zou ik dit kunnen lassen met elektrode 2mm?
Ik heb nl geen halfautomaat.
 
KMT 21-12-2005 21:37 Print reply
Posts: 13
mooie las gelegd man was het makkelijk om aan die onderdeln te komen? lijkt mij ook wel dik om te doen!
 
[RRT] Lost-P 21-12-2005 21:46 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Speeder
[...]
wat houd prolink eigenlijk in



Progressive Link
 
Chille Tune shit dan
mulder 21-12-2005 21:47 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Speeder
[...]
wat houd prolink eigenlijk in


Hoe dieper de veer inveert, hoe stugger die veert.
 
[RRT] Lost-P 21-12-2005 21:48 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
[...]


Hoe dieper de veer inveert, hoe stugger die veert.



PROgressive LINK Mono Suspension System. Monoveersysteem, dat werkt met tuimelaars, de zogenaamde links, waardoor de progressiviteit van het systeem met maximaal 125 % toeneemt.
Extra voordeel: ook de demping werkt progressief. De progressie kan in sommige gevallen worden bijgesteld door langere of kortere links te gebruiken.
 
Chille Tune shit dan
kay 2-2-2006 19:08 Print reply

Posts: 223
Ik snap het niet echt waarom je 2 gaten in het frame moet boren?
Je last toch 2 bevestigingspunten op het frame en dan hoef je alleen de veer er nog te plaatsen?Of komen de tekeningen niet overeen met de uitleg?

Edit: Of is het op de tekening zo gektekend dat je niet hoeft te lassen?



Dit bericht is gewijzigd door kay op 2-2-2006 om 19:13 uur.
 
Honda The Red Power
mulder 2-2-2006 19:11 Print reply

Posts: 13701
Als je een ns1 veer, recht omhoog zet, veert dat nog een beetje stug?
 
kay 3-2-2006 18:29 Print reply

Posts: 223
Niemand antwoord op me vraag?
 
Honda The Red Power
RM-sm 3-2-2006 18:33 Print reply

Posts: 3908
maar met zo mtx-sh achter brug kan je je veer dan ook reht ophoog zetten..??

Dit bericht is gewijzigd door RM-rr op 12-2-2006 om 23:23 uur.
 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared
RM-sm 12-2-2006 23:24 Print reply

Posts: 3908
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RM-rr
maar met zo mtx-sh achter brug kan je je veer dan ook recht ophoog zetten..?? of moet je wat der afhallen..??

Dit bericht is gewijzigd door RM-rr op 12-2-2006 om 23:23 uur.



...???
 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared
mblover 13-2-2006 0:31 Print reply

Posts: 5391
Als je de veer vast zet zoals in deze faq dan zit je veerophanging aan een dikke stevige buis, die zo ongeveer voor de meeste stevigheid zorgt in je frame vast. Ga je door die achterbuis een pin rammen en je veer daaraan vast zetten dan denk ik dat je je frame en dan met name het achterstuk raar gaat belasten en dat dat dus niet zo'n goed idee is.
 
Eat My Dust 1-5-2006 10:45 Print reply

Posts: 2562
maar dat is toch eigenlijk het zelfde als de normale veer ophanging?
want ik zou het ook wel willen maar twijfel nog
want voor deel met die bouten is dat je het er nog af kan halen en bijv 4 gaten kan boren zodat je 2 standen hebt

 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
LEGOMAN 20-6-2006 22:36 Print reply

Posts: 1428
wat voor achterbrug is dit? mtx-sh ofzo?
 
honda power of dreams, all other...dream of that power
mb-gek 20-6-2006 22:39 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: r0b_MT
wat voor achterbrug is dit? mtx-sh ofzo?

mbx of nsr

voor een mt zou ik een mtx brug pakken die is net wat langer

en mbx voor een mb

nsr is weer net iets langer dan een mbx brug

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
BSTS 20-6-2006 22:43 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tijzzz
In de MB van een vriend van me zit die veer gewoon recht omhoog, en dan zit er een pin door het achterste deel van het frame.

Dan kun je dus gewoon je ori luchtfilter houden, wat (vind ik) wel een voordeel is.



dat lijkt me niet egt stevig

 
sprintjah
master3rnie 20-6-2006 22:47 Print reply

Posts: 601
ik heb veer ook recht omhoog.. staat echt super hoog.. eigenlijk te hoog.. ga hem laten verlassen.. brommer is nu uit elkaar dus kan geen foto's schieten..
 
ARWIN_honda 21-8-2006 15:55 Print reply

Posts: 3534
dat lijkt mij ook wel wat, monoshock op mn MB
 
Suzuki GSX-R600 K4
hasj volle gasj 3-11-2006 11:02 Print reply

Posts: 735
monoshock duwt je frame krom !!!
 
wipe-out 3-11-2006 11:11 Print reply

Posts: 7672
Hé, ik dacht al, die foto's in de FAQ van die zwarte MB ken ik; dat is mijn MB .

Ik heb gewoon een U-profiel vastgelast op het frame zonder bouten te gebruiken. Het zijn wel verschillende lassen over elkaar heen, zodat alle ruimte tussen het profiel en de ronde framebuis helemaal opgevuld is. Daar zijn 8 ~ 10 elektrodes ingegaan ofzo.

Dit bericht is gewijzigd door wipe-out op 3-11-2006 om 11:11 uur.
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved