Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

FAQ artikel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1187 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  FAQ artikel: Cilinder verwisselen
Geschreven door MBBBBBBB
Geplaatst op 5-6-01 17:29
Categorie Motor gerelateerd

Hoe moet je je cilinder verwissellen?
Nou dat moet zo.....
1. Haal je carburateur eraf en liefst ook je membraam.
2. Haal de ophangbout eraf ( die verbind je kop met het frame )
3. Draai kruiselings de boutenlos die in je kop zitten ( zijn er 4 )
4. Probeer voorzichtig je kop om hoog te duwen/trekken, als je framestukje in de weg zit moet je die op zij buigen, dat is niet erg want hij trek weer bij elkaar als je die bout daar vast draait
5. Nou zie je de binnenkant van je cilinder met de zuiger.
6. Je cilinder zit voor de rest niet vast ( zonder membraam en kop ) dus je kan hem er zo afduwen/trekken
7.Doe het voorzichtig zodat je zuiger niet in een keer een kant opklettert, hou je zuiger vast wanner je hem vastkan pakken en begleidt hem tot dat hij stil hangt
8.Als je de zelfde zuiger houdt dan doe je dit nu van onder naar boven, zorg wel dat de zuigerveren goed zitten ( zit een puntje in de gleuf waarin je zuigerveer zit en die moet in de opening van je zuigerveer zitten ) en schuif dan je cilinder voorzichtig over je zuiger.
9. Wil je wel een andere zuiger? Dan moet je het ringetje dat in je zuiger zit met een tangetje eruit trekken ( beide kanten )
10. Als die ringetjes weg zijn dan kan je het buisje dat in je zuiger zit eruit duwen ( naar de linkerkant van je blok ( bv. als je er op zit )
11. Til nou voorzichtig je zuiger van de krukas.
12. In het rondje van je krukas zit nog een rollenlager dat je er ook uit kan duwen.
13. Wil je dus een andere zuiger dan doe je dit dus van onder naar boven.
LET OP: Zorg er voor dat je spullen ( lager, zuiger, etc , etc ) wel schoon blijven dus niet onder het zand en zo

Dit is zo ongerveer de goede weg want ik heb het al een paar keer gedaan en elke keer deed hij het weer dus dat zit wel goed.

Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

dt-gast 15-3-2007 15:14 Print reply

Posts: 492
probeer met ene beetje olie
 
smile and wave boys, just smile and wave
spoorlijncrosser 15-3-2007 15:17 Print reply

Posts: 2687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: white_hell
Hoe krijg ik me cilinder over me zuiger, aangezien die zuigerveer ingedrukt moet worden enzo. en het lijkt alsof die erg stroef me cilinder in moet dan.


imitatie zuiger zeker?
Heb ik ook altijd last van bij die stomme imitatie zuigers
Deze zuigerveren die ebrij zitten kloppen enit helemaal en heb al al meteen speling

Ik heb toen andere zuigerveren gekocht en toen paste het wel netjes
Imitatie zuiger zit te kleine ruimte voor je zuiegrveren en vandaar pastte het niet

Bij jou is eht misschien wel iets anders hoor, in ieder geval alles goed inolien
 
wesley_89 19-5-2007 10:44 Print reply

Posts: 473
Moet het pijltje dat op de zuiger staat nar de inlaat of naar de uitlaat kant gericht zijn?
dit vergeet ik egt altyd
 
Rick_koningslust 19-5-2007 10:53 Print reply

Posts: 1467
uitlaat kant
 
Geen eergevoel of ambitie? Wordt landverrader bij de politie! ik zal pas stoppen met werken, als al mijn spreuken te lezen zijn in schijthokken&kerken
wesley_89 19-5-2007 10:55 Print reply

Posts: 473
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rick-mtx-SH
uitlaat kant


Oke, bedankt
 
BIET 19-5-2007 10:55 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rick-mtx-SH
uitlaat kant

meestal ja
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Niek de Wildt 31-10-2007 22:41 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thomas
eh Nick, wat als't kwaad al geschied is? en het borgpennetje al in mijn blok ligt?




heb ik ook wel eens gehad (ik voelde me echt kut want had geen zin hem weer te splitsen).
maar blok eronderuit geplukt en toen zag ik hem erin liggen dus met een magneetje gepakt.
zie je hem niet, dan gewoon ff je blok vol met (gesmeerde)benzine gooien en ff schudden, komt er wel uit.
 
aam 18-5-2008 15:02 Print reply
Posts: 66
kan er iemand mij zegggen waarom je de carbu en het membraan moet verwijderen?
 
Tombrom 18-5-2008 15:20 Print reply

Posts: 15925
bij honda en oudere yamaha`s moet dat omdat die daar op de cylinder zitten

bij de nieuwe brommertjes denk aprilia derbi etc zit die op het blok dus dan hoeft het niet
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved