Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

FAQ artikel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1170 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  FAQ artikel: Cilinder verwisselen
Geschreven door MBBBBBBB
Geplaatst op 5-6-01 17:29
Categorie Motor gerelateerd

Hoe moet je je cilinder verwissellen?
Nou dat moet zo.....
1. Haal je carburateur eraf en liefst ook je membraam.
2. Haal de ophangbout eraf ( die verbind je kop met het frame )
3. Draai kruiselings de boutenlos die in je kop zitten ( zijn er 4 )
4. Probeer voorzichtig je kop om hoog te duwen/trekken, als je framestukje in de weg zit moet je die op zij buigen, dat is niet erg want hij trek weer bij elkaar als je die bout daar vast draait
5. Nou zie je de binnenkant van je cilinder met de zuiger.
6. Je cilinder zit voor de rest niet vast ( zonder membraam en kop ) dus je kan hem er zo afduwen/trekken
7.Doe het voorzichtig zodat je zuiger niet in een keer een kant opklettert, hou je zuiger vast wanner je hem vastkan pakken en begleidt hem tot dat hij stil hangt
8.Als je de zelfde zuiger houdt dan doe je dit nu van onder naar boven, zorg wel dat de zuigerveren goed zitten ( zit een puntje in de gleuf waarin je zuigerveer zit en die moet in de opening van je zuigerveer zitten ) en schuif dan je cilinder voorzichtig over je zuiger.
9. Wil je wel een andere zuiger? Dan moet je het ringetje dat in je zuiger zit met een tangetje eruit trekken ( beide kanten )
10. Als die ringetjes weg zijn dan kan je het buisje dat in je zuiger zit eruit duwen ( naar de linkerkant van je blok ( bv. als je er op zit )
11. Til nou voorzichtig je zuiger van de krukas.
12. In het rondje van je krukas zit nog een rollenlager dat je er ook uit kan duwen.
13. Wil je dus een andere zuiger dan doe je dit dus van onder naar boven.
LET OP: Zorg er voor dat je spullen ( lager, zuiger, etc , etc ) wel schoon blijven dus niet onder het zand en zo

Dit is zo ongerveer de goede weg want ik heb het al een paar keer gedaan en elke keer deed hij het weer dus dat zit wel goed.

Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

shibby 26-4-2004 18:43 Print reply

Posts: 770
met piston pen erin speling, maar echt weinig, een klein beetje op en neer bewegen
 
maart 30-5-2004 17:46 Print reply

Posts: 717
hehe, volgens de faq hoeft je uitlaat ook niet los ofzo?
 
Delirium 10-8-2004 21:46 Print reply
Posts: 389
Klopt het als ik men cilinderkop eraf haal om naar men cilinder te kijken dat men koppakking gemakkelijk kan scheuren ?
Dus dan moet je het al nieuwe pakkingen voorradig hebben vooral eer je je cilinder kop er af doet ofzo :s
 
Joscross 10-8-2004 21:48 Print reply

Posts: 12501
Pakkingen moet je altijd vervangen na demontage
 
SIWWN 10-8-2004 21:50 Print reply
Posts: 7079
Koppaking scheurt niet als je je kop erafhaalt maar het is wel verstangig om gelijk een nieuwe te steken.

Anders lekt ie en kun je de kop er weer afhalen, pakking halen en kop w??r monteren.

Dus haal een nieuwe pakking en doe het gelijk goed (Ik spreek uit ervaring)
 
Delirium 10-8-2004 21:56 Print reply
Posts: 389
MM wil gwn ff kijken of ik geen warmloper heb gehad moet ik in 1 keer ook al nieuwe koppakkingen bestellen maja als het moet moet het h?
 
Freestyler 19-3-2005 16:03 Print reply

Posts: 468
Net nieuwe zuiger erin gedaan,

nu tikt/ratelt hij in cilinder ?
 
tiet
DaVaRo 19-3-2005 16:08 Print reply

Posts: 1382
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Delirium

Klopt het als ik men cilinderkop eraf haal om naar men cilinder te kijken dat men koppakking gemakkelijk kan scheuren ?
Dus dan moet je het al nieuwe pakkingen voorradig hebben vooral eer je je cilinder kop er af doet ofzo :s

tis beter als je het laat zitten, zoveel valt er in een cilinder toch niet te zien
 
Mad Scientist 26-11-2005 8:07 Print reply

Posts: 450
uuh een vraagje als je je cilinder hebt gemonteerd moet je zuiger toch als je krukas op top dead center staat toch net iets boven je spoelpoorten uitkomen..??
 
mulder 30-11-2005 12:06 Print reply

Posts: 13701
Vreemd dat je niks verteld over het monteren.
Mijn vraag is of je eerst de zuiger eerst aan de krukas moet vastmaken of ?erst in de cilinder?
 
FazuL NSR 30-11-2005 12:09 Print reply

Posts: 2046
kan allebei, eerst in cilinder vind ik het handigst
 
mulder 30-11-2005 12:22 Print reply

Posts: 13701
weetik, maar ik bedoel eigenlijk, wat is het beste?
 
cerberus10 30-11-2005 12:26 Print reply

Posts: 2338
Niet echt goede faq als je mij vraagt. Kan best ook nog wel even bij gezet dat dit nog voor luchtgekoelde blokken is. Dus dat je bij lc ook nog kvs eruit moet laten lopen en slagen eraf enzo.
 
Hondapower88 25-1-2006 14:44 Print reply
Posts: 2
Ik ga me cilinder vervangen. Moet ik dan de krukas op z'n hoogste punt zetten als ik de cilinder vastschroef of op een andere hoogte?
 
mulder 25-1-2006 14:46 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross
Pakkingen moet je altijd vervangen na demontage

Ook als je niet gereden hebt ermee? Daarvoor net nieuwe pakkingen erop gedaan.

Dit bericht is gewijzigd door mulder op 25-1-2006 om 14:46 uur.
 
Jarco 25-1-2006 14:46 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
Vreemd dat je niks verteld over het monteren.
Mijn vraag is of je eerst de zuiger eerst aan de krukas moet vastmaken of ?erst in de cilinder?



eerst zuiger aan de krukas vastmaken
 
cmtheman 25-1-2006 14:46 Print reply

Posts: 2710
het maakt niks uit hoe de krukas staat als je je cilinder vastzet, zet hem gewoon zo dat je je zuiger er goed inkrijgt (zuigerveren goed doen) en dan schroef hem maar vast, stand boeit nix
 
ZAC #802, KNMV #82
mulder 25-1-2006 14:47 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco
[...]



eerst zuiger aan de krukas vastmaken


CH beweerde van niet, zei dat je beter eerst je zuiger in cilinder kon doen.
 
tsxj oran 25-1-2006 14:59 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
[...]


CH beweerde van niet, zei dat je beter eerst je zuiger in cilinder kon doen.

ja kan ook doe ik ook altijd stuk makkelijker

 
oud
mulder 25-1-2006 15:04 Print reply

Posts: 13701
Dat is egt niet makkelijker
Imo ben je veel langer aan het prutsen om die pistonpen door je lager te drukken en dan ook nog zo voorzichtig dat pistonclipje erin doen, itt even de zuigerveren inknijpen.
 
tsxj oran 25-1-2006 15:06 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
Dat is egt niet makkelijker
Imo ben je veel langer aan het prutsen om die pistonpen door je lager te drukken en dan ook nog zo voorzichtig dat pistonclipje erin doen, itt even de zuigerveren inknijpen.

1: die pistonpen duw je er in 1x door als je je ogen open doet en goed kijkt(mischien jou probleem??)
2: je heb zeker nog nooit een cilinder vervangen die nieuw is of net gehoond met nieuwe zuiger, nogal lastig om vanaf 1 kant zonder moeilijk doen de zuigerveren in de cilnder te krijgen zonder krassen
dus veel makkelijker om ff de cilinder voor je te leggen, zuiger erin, cilinder over de tapeinden doen, ff goed kijken door het pistongat van de zuiger, pistonpen duwtje geven, borg clipje erop
cilinder laten zakken klaar


Dit bericht is gewijzigd door tsxj oran op 25-1-2006 om 15:07 uur.
 
oud
jeppor 25-1-2006 15:23 Print reply

Posts: 486
ik doe het ook andersom eerst op de krukas vastmaken ieder zn manier vriend
 
tsxj oran 25-1-2006 15:24 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeppor
ik doe het ook andersom eerst op de krukas vastmaken ieder zn manier vriend

idd

 
oud
zundappchef 25-1-2006 15:56 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maart??h
hehe, volgens de faq hoeft je uitlaat ook niet los ofzo?



nee hoeft nie
blijft ie goed vast zitten

volens de faq moet je dan harder trekken tot de uitlaat kapot is
of zo

ik zou als stap 2 toch maar de uitlaat doen
 
1000 v twin rotax biatch
white_hell 15-3-2007 15:09 Print reply
Posts: 298
Hoe krijg ik me cilinder over me zuiger, aangezien die zuigerveer ingedrukt moet worden enzo. en het lijkt alsof die erg stroef me cilinder in moet dan.
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved