Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Hoe moet je je cilinder verwissellen?
Nou dat moet zo.....
1. Haal je carburateur eraf en liefst ook je membraam.
2. Haal de ophangbout eraf ( die verbind je kop met het frame )
3. Draai kruiselings de boutenlos die in je kop zitten ( zijn er 4 )
4. Probeer voorzichtig je kop om hoog te duwen/trekken, als je framestukje in de weg zit moet je die op zij buigen, dat is niet erg want hij trek weer bij elkaar als je die bout daar vast draait
5. Nou zie je de binnenkant van je cilinder met de zuiger.
6. Je cilinder zit voor de rest niet vast ( zonder membraam en kop ) dus je kan hem er zo afduwen/trekken
7.Doe het voorzichtig zodat je zuiger niet in een keer een kant opklettert, hou je zuiger vast wanner je hem vastkan pakken en begleidt hem tot dat hij stil hangt
8.Als je de zelfde zuiger houdt dan doe je dit nu van onder naar boven, zorg wel dat de zuigerveren goed zitten ( zit een puntje in de gleuf waarin je zuigerveer zit en die moet in de opening van je zuigerveer zitten ) en schuif dan je cilinder voorzichtig over je zuiger.
9. Wil je wel een andere zuiger? Dan moet je het ringetje dat in je zuiger zit met een tangetje eruit trekken ( beide kanten )
10. Als die ringetjes weg zijn dan kan je het buisje dat in je zuiger zit eruit duwen ( naar de linkerkant van je blok ( bv. als je er op zit )
11. Til nou voorzichtig je zuiger van de krukas.
12. In het rondje van je krukas zit nog een rollenlager dat je er ook uit kan duwen.
13. Wil je dus een andere zuiger dan doe je dit dus van onder naar boven.
LET OP: Zorg er voor dat je spullen ( lager, zuiger, etc , etc ) wel schoon blijven dus niet onder het zand en zo
Dit is zo ongerveer de goede weg want ik heb het al een paar keer gedaan en elke keer deed hij het weer dus dat zit wel goed. |
Pagina 1 van 3
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Nick - Administrator |
5-6-01 |
Posts: 4967 |
Vergeet niet een doek om het gat te leggen, dat verschijnt zodra je de cilinder in zijn geheel hebt verwijderd. Dit voorkomt dat, zodra je borgpinnetjes bij je zuiger verwijderd, deze IN je blok vallen. Als dat namelijk gebeurt, heb je een groot probleem.
|
|
|
|
Thomas |
5-6-01 |
Posts: 645 |
eh Nick, wat als't kwaad al geschied is? en het borgpennetje al in mijn blok ligt?
|
|
<<Punker all the way>> |
|
MBBBBBBB |
5-6-01 |
Posts: 69 |
Altijd goed opletten blijven he!
Maar je kan het afdekken ja
|
|
|
|
Nick - Administrator |
5-6-01 |
Posts: 4967 |
Quote: eh Nick, wat als't kwaad al geschied is? en het borgpennetje al in mijn blok ligt?
:( Je blok splitsen. Maar als je geluk hebt, kun je het er met een tang uithalen, en anders een beetje vissen met een magneet aan een draadje.
Ik zou die laatste eerst proberen, voordat je je hele blok splitst!
|
|
|
|
Hemmes |
5-6-01 |
Posts: 247 |
Of je doet een beetje benzine ofzo erin en uitspeolen
Of de compresso erop
|
|
Feel the power of MHR |
|
Thomas |
9-6-2001 |
Posts: 645 |
jaah, ik heb het eruit
|
|
<<Punker all the way>> |
|
Sneks |
5-8-01 |
Posts: 2499 |
Ik had dit ook. Gewoon m'n blok eraf en op z'n kop gaan staan schudden. Toen viel het pennetje er zo uit
|
|
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :) |
|
Zeta-boy |
6-8-01 |
Posts: 2066 |
Klopt blok splitsen is niet nodig omdat het pistonpenveertje niet in je blok komt maar alleen in ruimte onder je cilinder. Vaak kan je rotzooi er:
-uitblazen met een compressor
-uitspoelen met benzine
-een oude panty van je ma er doorheen halen
-gewoon eruit schudden
Maar voorkomen is beter als genezen dus leg altijd een doek in je blok als je de pistonpenveertjes eruit gaat halen.
|
|
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for?? |
|
In_Flames |
20-11-01 |
Posts: 91 |
Ik heb een nieuwe zuiger dr op zitten, maar ik krijg het niet voor mekaar om de cilinder er over heen te schuiven. Hij blijft namelijk steken achter de zuigerveren Heeft iemand nog tips of is het een kwestie van de veer heel hard indrukken?
|
|
Bier Hier |
|
Blukaap |
16-12-01 |
Posts: 10008 |
Inderdaad de veren goed induwen, aan 2 kanten en dan proberen de cilinder er op te duwen (met je elleboog ofzo).
Maar let op of de zuigerveren niet in een poort kunnen blijven haken.
En zuigerveren kunnen kapot, hou daar rekening mee .
|
|
Bastila is lief |
|
MBBBBBB |
20-12-01 |
Posts: 2340 |
Whhooohoohohohooh, wel opletten he!
Er zitten puntjes in de zuiger, en daar moet de ''opening'' van de veren precies invallen, als je hem dan samenknijpt moet het precies in je cil passen!!
|
|
|
|
Blukaap |
20-12-01 |
Posts: 10008 |
Oepsie, zag het als te vanzelfsprekend .
|
|
Bastila is lief |
|
speedymark |
5-2-02 |
Posts: 605 |
vergeet vooral niet de uitlaat los te maken, heeeeeel belangrijk, enne ik vervang ook meestal meteen me voetpakking en koppakking en soms die pakkingen bij je carb en spruitstuk, is bij AC op zich niet echt nodig maar bij NSR (LC) kun je t beter wel doen want als je pakking ook maar een beetje rot zijn dan krijg je al water in je cilinder en das niet fijn
|
|
GUMMEN RULEZZZZZ |
|
SpeedYveS |
5-2-02 |
Posts: 1644 |
dan gaat het zo heeeeerlijk wit smokah |
| |