thijs |
13-5-2004 20:40 |
Posts: 448 |
hoe kun je een bout loskrijgen die afgebroken is in je blok? het is redelijk hard materiaal, dus boren zit er niet echt in.
|
|
|
|
racekees |
13-5-2004 20:44 |
Posts: 321 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thijs
hoe kun je een bout loskrijgen die afgebroken is in je blok? het is redelijk hard materiaal, dus boren zit er niet echt in.
heb nog nooit meegemaakt dat een schroef, bout of weetik wat niet te boren was.
Moet lukken denkik
|
|
Honda mb te koop!! : http://www.brommerforum.nl/sales/detail/5195/last |
|
Bassrecord |
14-5-2004 13:14 |
Posts: 333 |
weet iemand wat het me ongeveer kost als ik nieuwe schroefdraad laat tappe ? ik wil mn m6 behoude anders mot ik mn uitlaat ook beetje uitbore ...
|
|
|
|
Pistonpen Paultje |
14-5-2004 13:15 |
Posts: 8678 |
Hier kost het 5 per enkele, 3 per bij meerdere...Bij helicoil's dan he...
|
|
|
|
Bassrecord |
14-5-2004 13:22 |
Posts: 333 |
ahja ... maar ik woon in belgie
|
|
|
|
Teunmenator |
14-5-2004 13:53 |
Posts: 2524 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thijs
hoe kun je een bout loskrijgen die afgebroken is in je blok? het is redelijk hard materiaal, dus boren zit er niet echt in.
Uiteraard is da hard maar je moet er toch doorheen zien te komen...
Helicolt zette kost hier ook 5 euries in belgie weet ik het niet
|
|
|
|
boostah |
14-7-2004 0:13 |
Posts: 308 |
misschien nog een handige aanvulling op deze faq in verband met bouten met een kruiskop of voor plate schroevendraaier
er bestaat ook een gereedschap (weet niet hoe het heet) waar je op de achterkant moet slagen.
je zet dan de schroevendraaier kop (moet je apart kopen) in de vijs en slaagt er op de achterkant op
door de slag zal de schroevendraaier niet out de kop springen want je hebt de kracht er recht op
en ook door deze slag draait de schroevendraaier heel lichtjes (bijna miniem) dit is enkel om ze los te krijgen maar is een heel efficiente methode
dit gereedschap is wel vrij prijzig maar in sommige autogarage hebben ze dit en kun je dan de vijzen zo eruitkrijgen ipv minder orthodoxe manieren te gebruiken
|
|
|
|
Lykantroop |
2-1-2005 18:04 |
|
Joostvdw |
2-1-2005 18:32 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: boostah
misschien nog een handige aanvulling op deze faq in verband met bouten met een kruiskop of voor plate schroevendraaier
er bestaat ook een gereedschap (weet niet hoe het heet) waar je op de achterkant moet slagen.
je zet dan de schroevendraaier kop (moet je apart kopen) in de vijs en slaagt er op de achterkant op
door de slag zal de schroevendraaier niet out de kop springen want je hebt de kracht er recht op
en ook door deze slag draait de schroevendraaier heel lichtjes (bijna miniem) dit is enkel om ze los te krijgen maar is een heel efficiente methode
dit gereedschap is wel vrij prijzig maar in sommige autogarage hebben ze dit en kun je dan de vijzen zo eruitkrijgen ipv minder orthodoxe manieren te gebruiken
das een "slagschrauber" (slagschroevendraaier), en werkt idd verdomt goed
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Pol de MT5 Crosser |
8-6-2005 16:12 |
Posts: 2892 |
Godver 4 maanden geleden me olie van me blok nog vervangen en nu moet ik me krukaslagers vervangen en die olieaftap schroef die zit echt zoooooo vast. Ik snap er niks van ik had em juist niet te strak aangedraaid want je draait die schroeven ook snel dol. Maar ik krijg hem met geen mogelijkheid los. Ik ben nu bang dat ik de bout zelf dol draai. De kop zeg maar.
Heeft eriemand een tip hoe ik em er uit kan halen?
|
|
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij? |
|
PraatPaal |
8-6-2005 16:16 |
Posts: 7977 |
ik weet niet of ie er al bij staat, maar als je je tapeinden (blokbouten) vast of los wilt maken kan je het volgende doen :
neem een boor/schroef machine en haal het boortje/bitje eruit.
draai nu de opening helemaal open en schuif heb om de blokbout heen. als hij vast moet zet hem dan niet op de sterkste stand !! bij los is het geen probleem.
dan ff draaien en je hebt je blokbout los/vast
zelf op gekomen maar waars wiste mense dat al
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
8-6-2005 16:38 |
Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pol de MT5 Crosser
Godver 4 maanden geleden me olie van me blok nog vervangen en nu moet ik me krukaslagers vervangen en die olieaftap schroef die zit echt zoooooo vast. Ik snap er niks van ik had em juist niet te strak aangedraaid want je draait die schroeven ook snel dol. Maar ik krijg hem met geen mogelijkheid los. Ik ben nu bang dat ik de bout zelf dol draai. De kop zeg maar.
Heeft eriemand een tip hoe ik em er uit kan halen?
goeie zeskant dop erop zetten met ratel en dan losdraaien.
maar als je toch lagers gaat vervangen hoeft die aftapbout er toch niet uit?
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Del Casa88 |
5-10-2005 20:16 |
Posts: 5 |
Als je erbij kan, wil een griptang egt wonderen verrichten!
|
|
|
|
Bjorntjuh |
3-10-2006 22:38 |
Posts: 1496 |
ik heb nu schroeve in mijn nsr die maar blijve ronddraaie maar niet uitkome, blijve geown ronddraaie, hoe dit op te losse?
|
|
het lekkerste onder zon |
|
Eat My Dust |
3-10-2006 22:43 |
Posts: 2562 |
eruit trekken?
|
|
Eat My Dust Reply`s altijd +4 |
|
Royal Club |
3-10-2006 22:43 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bjorntjuh
ik heb nu schroeve in mijn nsr die maar blijve ronddraaie maar niet uitkome, blijve geown ronddraaie, hoe dit op te losse?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Del Casa88
Als je erbij kan, wil een griptang egt wonderen verrichten!
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
3-10-2006 23:07 |
Posts: 10835 |
anders uitboren
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
BSTS |
6-10-2006 18:35 |
Posts: 4241 |
kruipolie te gebruiken (bijvoorbeeld wd40/remreiniger)
dat staat er.
wie the fuck denkt dat remreiniger kruipolie is
remreiniger is juist tegen olie en vet!
|
|
sprintjah |
|
vivox |
17-1-2007 13:45 |
Posts: 27 |
tnx zeer handige faq
|
|
|
|