Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Info artikel: Rolletjes (scooter): maten en gewichten
|
Geschreven door |
racing |
Geplaatst op |
18-4-2004 10:40 |
Categorie |
Algemeen |
Hier vind je de lijst met maten en gewicht van rollen die zich in je scooter bevinden.
Volgorde gegevens:
type gram maat
Aprilia
Amico?97 7,0 15x12
SR ac 5,2 15x12
SR lc 6,5 15x12
scarabeo 7,0 15x12
rally 6,5 15x12
Beta
ark 6,5 15x12
Quadra 6,5 15x12
Honda
vision 7,5 16x13
Vision met-in 8,5 16x13
SFX 9,0 16x13
Hyosung
Rush 7,5 17x12
Italjet
dragster 6,5 15x12
Formula 50 5,5 15x12
velocifero 5,5 15x12
Kymco
Dj 50 8,5 16x13
sniper 7,5 16x13
Malaguti
F12 6,5 15x12
F15 6,5 15x12
Peugeot
Zenith/buxy 8,5 16x13
speedfight 8,5 16x13
speedfight 8,5 16x13
Puch
typhoon 8,5 16x13
NRG/NTT 8,5 16x13
NRG MC2 7,5 17x13,5
Zip 5,2 16x13
Gilera
free 8,5 16x13
runner 5,2 16x19
DNA 5,2 16x19
ICE 5,2 16x19
Yamaha
axis 6,5 15x12
aerox 6,5 15x12
Bw?s 6,5 15x12
Bw?s spy 7,0 15x12 |
Pagina 2 van 3
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Eef |
20-4-2004 23:12 |
Posts: 2351 |
sterf met je faq
|
|
aprilia2000 mod... :p |
|
MarcelMt5 |
20-4-2004 23:18 |
Posts: 788 |
volgens mij wordt dit ook niet zo frequently geasked.. mogt het wel gevraagd worden krijgt die persoon de wind van voren over dat ie naar het scooterforum ofzo moet! en zo hoord dat ook!
|
|
Je hoeft niet gek te zijn om te kunnen Schakelen, maar het helpt wel. I Don't Need Burn-outs, Wheelies, Or Other Stunts, I'm Driving a HONDA That Says Enough. |
|
Martin mt5 knol |
20-4-2004 23:20 |
Posts: 2211 |
Aan deze faq zullen veel BROMMER rijders wat aan hebben, plaats dit op scooterfreaks!
|
|
brommerforum stinkt |
|
bartos |
20-4-2004 23:25 |
Posts: 1372 |
heb je dit niet gecopieert van een scooter site?
|
|
|
|
bart de schakelgek |
20-4-2004 23:27 |
Posts: 5987 |
als ik een vraag stel over een motor, gaan jullie mij dan ook wegschelden naar het motorforum? NEE dus doe aub ff volwassen
|
|
Limburger |
|
REPSOL_MIKE |
20-4-2004 23:28 |
Posts: 2238 |
hmm mss hele stomme vraag...maar kan iemand mij in godsnaam uitleggen hoe zon pleepot werkt..:S weet er nie veel van..iedereen heeft het over rolletjes..en khad ze nog nooit gezien...tot twee weken trug..
ik denk dat je beter een FAQ kunt maken over het hoe en wat van rolletjes en scoot tecniek....als je al een FAQ over scoots maakt uberhaupt
|
|
|
|
LambalraceR |
20-4-2004 23:33 |
Posts: 2187 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek
als ik een vraag stel over een motor, gaan jullie mij dan ook wegschelden naar het motorforum? NEE dus doe aub ff volwassen
neey maar een schakelbrommer is een opstap naar een motor, leen zwaarder, en volwassen waarom zou ik ik voel me nog kind zat(spreek hier ff voor me zelf he), en ik vin ook dat ik niet scheld, leen het beestje een naam gegeven.
maar ff serieus als je vraag heb over je motor zeg je het zelf al, dan ga je toch liever naar motorforum omdat ze daar veel meer kennis hebben als hier, teminste dat mag ik aanemen.
|
|
un fireblade..... het zou toch niet gekker moeten worden |
|
bart de schakelgek |
20-4-2004 23:33 |
Posts: 5987 |
hm mike is eigenlijk vrij simpel als je ff zoon scooter opentrekt (werkje van niks)
en misschien op scooterforum ff rondkijkt bij faqs
maar als je het niet snapt leg ik het graag een keer uit
Quote: maar ff serieus als je vraag heb over je motor zeg je het zelf al, dan ga je toch liever naar motorforum omdat ze daar veel meer kennis hebben als hier, teminste dat mag ik aanemen.
euhm nou zeg dat niet te hard
Dit bericht is ge-edit door bart de schakelgek op 20-4-2004 23:35
|
|
Limburger |
|
REPSOL_MIKE |
20-4-2004 23:38 |
Posts: 2238 |
|
|
|
|
LambalraceR |
20-4-2004 23:40 |
Posts: 2187 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek
hm mike is eigenlijk vrij simpel als je ff zoon scooter opentrekt (werkje van niks)
en misschien op scooterforum ff rondkijkt bij faqs
maar als je het niet snapt leg ik het graag een keer uit
[...]
euhm nou zeg dat niet te hard
Dit bericht is ge-edit door bart de schakelgek op 20-4-2004 23:35
haha ik d8 dat het logisch was, maar jah als ze voor die scooters al hele leuke site's hebben gemaakt dan kunnen ze daar toch heen. hoeven ze hier toch niet te komen, als mensen van BF met een scoot iets hebben kunnen ze toch naar dixifreaks.nl gaan.. en toch niet hier gaan sjowen met die variodingen
(edit)scooters stinken , ralf daagde me uit...
Dit bericht is ge-edit door lambalracer op 21-4-2004 16:42
|
|
un fireblade..... het zou toch niet gekker moeten worden |
|
bart de schakelgek |
20-4-2004 23:41 |
Posts: 5987 |
koppeling al open gehad?
daar zit die drukveer in, en ook de trekveren
als je het ziet zitten en je draait het allemaal ff beetje rond en je kent beetje natuurkunde en wasmachine krachten dan snap je het op gegeven moment wel
|
|
Limburger |
|
Baasbas |
21-4-2004 2:12 |
Posts: 2176 |
nou geef toe dat dit een nutteloze faq is.. zelfs al neemt iedereen de moeite om een scootah-vraag te beantwoorden (utopie), dan nog kunnen ze die altijd beter beantwoorden op de scooterfora... dit is simpelweg geen scootahforum
|
|
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik |
|
mb-cruisefather.nl |
21-4-2004 10:25 |
Posts: 266 |
Best wel zonde van het forum dit...
|
|
|
|
bart de scootergek |
21-4-2004 10:30 |
Posts: 8916 |
ik ben het volledig eens met bart, er word altijd zo overdreven gereageerd hier op zon topic of iets dat er mee te maken heeft. en verder precies wat bart zegt, als je een beetje kijkt en beoordeeld snap je het wel. vanmiddag moet ik ook de rollen, trekveren en drukveer veranderen, toch maar es gaan afstellen dat ding.
|
|
Honda RC-33 |
|
kpotappel86 |
21-4-2004 10:34 |
Posts: 2679 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: REPSOL_MIKE
[...]
khebt al weleens open zien liggen..maar ff gekeken..maar snap het helemaal niet...het principe wel ongeveer...maar als menenn gaan praten over vario's koppelingen rolletjes drukveren etc..dan heb ik al zoiets van.......ow op die fiets...
kzal het proberen uit te legggen ok ? je achterkoppeling eerst maar eens je trekveertes zorgen ervoor dat je met meer toeren wegrijdt(je segmenten pakken aan bij hogere toeren) de druk veer is het opnieuw oppakken van je trek kracht als je uit de bocht komt...
je vario is eigenlijk je versnellingsbak hoe harder je gaat hoe hoger je snaar loopt in de polie's dus hoe harder je gaat als je meer toeren wilt draaien vanaf de 30 40(dus op je vario rijdend daaronder rij je op de achterkoppeling)
dus meer toeren lichtere rollers minder toeren zwaardere rollers maar als je overtoeren draait is het ook niet goed maar dat is logisch toch...
ook als je een bredere v-snaar neemt ga je minder hard omdat deze lager in de polie's(vario) komt dus bredere snaar is lichtere rollers da hoor je soms... me v-snaar is vervangen hij trekt nu slecht(dus lichtere rollers)
ik heb bij een twee wielerzaak gewerkt dus wel veel aan geprutst aan scooters...
en goed afgestelde scooter valt niet terug meestal voel je een verschil van de 30 of 40 dus als je dan zachter trekt na de 30 neem dan iets lichtere rollers trek je harder na de 30 neem dan strakkere trekveren val je dood na de bocht bij volgas als je weer gas geeft vervang dan je drukveer door een sterkere...
|
|
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<< |
|
Ralf |
21-4-2004 10:36 |
Posts: 9073 |
Iedereen die hier nog offtopic gaat door te zeggen dat scooters stinken en we hier niets aan hebben, krijg een PP
|
|
|
|
kpotappel86 |
21-4-2004 10:56 |
Posts: 2679 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ralf
Iedereen die hier nog offtopic gaat door te zeggen dat scooters stinken en we hier niets aan hebben, krijg een PP
zo is dat ralf je ken elkaar toch gewoon helpen wees blij dat ze naar het brommerforum komen ipv van SF
|
|
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<< |
|
WiZZ [wesley] |
21-4-2004 11:03 |
|
Bassrecord |
21-4-2004 19:39 |
Posts: 333 |
ik vind dat het eens tijd word dat jullie normaal doen tov scooters. Iedereen rijdt met wat hij het mooiste vind en het beste vind tenslotte . ik rij iedere dag met m'n scooter want hij rijdt echt fantastich maar ik heb ook een schakel . dat wil toch niet meteen zegge dat ik een scooternerd ben ofzo ?kom zeg, grow up ! 't zijn toch allemaal 2wielers .. wat doen jullie moeilijk man en daarbij gaat het er toch om wie je bent en niet met wat je rijdt ofzo ieder z'n eige smaak en smake verschille !
btw ik vin dde faq wel handig !
|
|
|
|
martinus83 |
21-4-2004 19:51 |
Posts: 3718 |
een korte uitleg dan maar...
krukas draaiit ,rollen worden door centrifugale kracht naar buite gedrukt, schal verplaatst, snaar wordt naar buite gedrukt, aan de ander kant regel je met de drukveer de snelheid waar mee je vernsnelt zeg maar, daar wordt de snaar naar binne gedurkt, verhouding verandert dus traploos....dus je versnelt..
rollen :
bepaald hoeveel toeren er nodig zijn om de rollen naar buiten te duwen.
drukveer:
bepaald de tegenwerkende kracht waardoor de rollen niet in een keer naar buite worde gedrukt, dor deze te varieren in kracht zorg je er voor dat je cil een constant toerental draait, dus dat hij niet zakt en stijgt in toeren
kopp veren,
(trek 3 maal, of druk, 2 maal)
bepaald aangrijpingspunt (bij bepaald toerental
tis eik heel simpel, ja ik had ook ooit een scooter...
correct me if iam wrong
|
|
|
|
Oscar O. - [HRC Nijmegen] |
21-4-2004 20:15 |
Posts: 7007 |
regel ff de maten van een Wallaroo en fox ..
|
|
nobody fuck with us!! |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
21-4-2004 20:16 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: martinus83
een korte uitleg dan maar...
krukas draaiit ,rollen worden door centrifugale kracht naar buite gedrukt, schal verplaatst, snaar wordt naar buite gedrukt, aan de ander kant regel je met de drukveer de snelheid waar mee je vernsnelt zeg maar, daar wordt de snaar naar binne gedurkt, verhouding verandert dus traploos....dus je versnelt..
rollen :
bepaald hoeveel toeren er nodig zijn om de rollen naar buiten te duwen.
drukveer:
bepaald de tegenwerkende kracht waardoor de rollen niet in een keer naar buite worde gedrukt, dor deze te varieren in kracht zorg je er voor dat je cil een constant toerental draait, dus dat hij niet zakt en stijgt in toeren
kopp veren,
(trek 3 maal, of druk, 2 maal)
bepaald aangrijpingspunt (bij bepaald toerental
tis eik heel simpel, ja ik had ook ooit een scooter...
correct me if iam wrong
drukveer houd de snaar op spanning en zorgt voor t terugvallen van de vario!
|
|
|
|
crazypeter |
21-4-2004 22:49 |
Posts: 1298 |
jah wil ook wel is weten wat er orgianil in fox zit
rij nu igg met 7.1 grams
|
|
bla bla bal bla bla bla blah |
|
Pingu |
22-4-2004 12:34 |
Posts: 1842 |
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
REPSOL_MIKE |
22-4-2004 15:19 |
Posts: 2238 |
tekeningen...kan der niemand iets schematisch tekenen..leggen allemaal wel mooi uit..maar ik weet egt niet hoe het beetje inmekaar zit..zitten rollen voor of in de achterkoppeling..?zelfde met trek/duwveer etc...
|
|
|
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Pagina 2 van 3
|
|