Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Info artikel: Begrenzers nieuwe modellen schakelbrommers
|
Geschreven door |
Ralf |
Geplaatst op |
15-4-2004 16:20 |
Categorie |
Motor gerelateerd |
Aprilia
Aprilia RS, model 1999 - 2001
1. Prop in de uitlaat
2. Cilinder met een hele lage uitlaatpoort
3. Kleine carburateur
4. Spruitstuk
1. Prop in de uitlaat
Ring met klein gat erin, met puntlasje vastgezet in de bocht.
Zie foto, ooit.
2. Cilinder met een hele lage uitlaatpoort
Cilinder vervangen of cilinder laten bijwerken, ?tunen?.
3. Kleine carburateur
De carburateur kun je uitboren naar maximaal 14mm,
spruitstuk aanpassen moet dan ook voordat het effect heeft. Delorto SHA carbs, dacht ik.
Beter is natuurlijk carburateur vervangen.
4. Spruitstuk met een doorlaat van 8.8 mm
Uitboren, alleen nut met vervangen/uitboren van carburateur.
Aprilia RS 2003/2004
- Verstelbare carburateur, die verder opengedraaid kan worden van 12 naar 15 mm (?)
- Plaatje in de demper van de uitlaat die met 3 laspuntjes vastzit en er dus uitgehaald moet worden
- Tandwiel verhouding mag voor 1 tandje zwaarder
- Uitlaatbocht bij cilindermond is dun, moet vervangen worden door ander bochtje.
Rieju
Alle moderne Rieju schakelbrommers met AM6 blok.
Rs1, RS2, RR, MRX etc.
1. Uitlaat
2. Carburatie
1. Uitlaatprop, plaatje met klein gat, in verbindingsstuk in voorbocht. Katalisator verwijderen.
2. Tussen spruitstuk en cilinder, verwijderbaar plaatje met klein gaatje
Derbi
Alle moderne Derbi schakelbrommers.
GPR, Senda nieuw model (SM).
1. Uitlaat
2. Luchtfilter
3. Vertanding
1. Uitlaat
Dunne voorbocht, is te vervangen door 'snelle' versie.
Daarna ook sproeier aanpassen.
2. Luchtfilter
Bovenop luchtfilter blokje met 3 ingangen, verwijderen, daarna ook sproeier aanpassen.
3. Vertanding
Extreem kort door gigantisch achtertandwiel.
Grote delen van deze FAQ, die wederom nog lang niet compleet is, zijn door andere geschreven, er kunnen wat vormfouten in zitten, aangezien de gemiddelde RS rijder....naja :P
Kom maar op met aanvullingen. |
Pagina 3 van 3
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Pagina 3 van 3
|
|