Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DragoN
[...]
wat is dat?
veel cilinders passen niet op dat blok wil dat dus zeggen
ik heb denk al 7 am6 blokken gehad
maar tis heel simpel eruit te halen dmv het randje weg te slijpen bij de kant van je uitlaat
maar sommige cilinders passen dus wel zoals metrakit en orgineel mh en aisal.
maar gilardoni en mhr en diverse andere pastte niet direct
als je je blok niet wil bewerken kan je ook het cilinder hemd beetje bewerken dan past die er ook gewoon op
ohja motorhispania am6 blokken hebben geen toerenteller worm dus je toerenteller werkt dan niet als je zo`n blok in je rs zet.
die toerenteller worm kan je wel inbouwen door het dopje van binnen eruit te tikken en de asjes moet je dan bestellen en dan heb je weer een toerenteller op je rs!
ohja de nieuwste blokken hebben ook een klote oliepomp als je am6 blokken
gaat opvoeren van voor 2002 hadden heb je een pomp die hoe meer toeren je maakte hoe meer olie die gaf maar de nieuwste stoppen dus bij een bepaalde hoeveelheid toeren en dan loopt je rs dus te schraal en krijgt je big end speling en kan je weer een nieuwe krukas kopen joepi!
oh en de nieuwste am6 blokken hebben ook nog een stuffer in het membraam die kan je er ook uithalen als je 70cc wil rijden
en de nieuwste 2002 orginele rs cilinder hebben een uitlaat poort van 25mm wat best kut is met een uitlaat vinden omdat alle rs-en ervoor 28mm uitlaat poorten hebben.
de nieuwste am6 echte manston heeft zelf een uitlaat poort van 30mm!! dan is het vinden van een uitlaat helemaal kut maarja standaard zit er wel een verloop bus bij naar 28mm
en 2002 rs-en hebben een breekbout op het spruitstuk wat ook best irri is als je ff haast heb das allemaal dus tegen het opvoeren en het behouden van de garantie
maarja voor vragen moet je maar ff vragen naar me website over aprilia rs ga dat niet hier neerzetten, dan krijg ik gelijk ruzie