gerwin88 |
22-8-2005 16:56 |
Posts: 5197 |
oke tnx he
|
|
VW rider for live |
|
Remco RS |
22-8-2005 16:56 |
Posts: 11463 |
ja de 18 is de beste denk k
|
|
|
|
ikkejw |
10-11-2005 20:00 |
Posts: 9886 |
Hmm het werkt wel redelijk.. zelfs bij een 4-takt stationairmotor
bernard moteurs w.19a (sorry dat ik het hier steeds over heb het is gewoon zo'n vreselijk vet ding)
h= 0.275 = 275cc
n= 3600 jaja
L= uhm 50 jaar oud.. frans.. 4-takt.. zeg maar tussen de 0.4 en 0.5
A = 0.5 * sqrt(0.275 * 3600) = ongeveer 15mm
en er zit nu 14mm op
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
blowhan |
25-1-2006 11:06 |
Posts: 92 |
Is er dan geen andere manier die een beetje aangeeft in welke richting je het moet zoeken? Ik heb nou een 17 mm op mn 70cc cilinder en ik heb het ID dat dat wel wat groter mag
|
|
|
|
mulder |
25-1-2006 11:08 |
Posts: 13701 |
Met 70cc voor dagelijks gebruik moet je gewoon rond de 21mm (18mm Keihin kan ook) zitten als je em gebruikt om te sprinten oid neem dan een 24/28mm.
|
|
|
|
stivoman |
25-1-2006 11:09 |
Posts: 5353 |
best wel handig, maar zou het echt zo zijn?
|
|
4 rings rule them all |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
25-1-2006 11:26 |
Posts: 10835 |
nee allicht niet, belachelijke formule die toevallig op iets uitkomt wat best wel op de grootte van een carb lijkt die er wsl ook wel op past
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
-Tom- |
10-2-2006 21:02 |
Posts: 4151 |
snap niet eens dat mensen er in "geloven" in deze formule :S totaal belachelijk.
|
|
FTS Member |
|
[RRT] Lost-P |
10-2-2006 21:06 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
snap niet eens dat mensen er in "geloven" in deze formule :S totaal belachelijk.
idd... te erge onzin gewoon
Maar wel grappig om eens te kijken opzich
|
|
Chille Tune shit dan |
|
gekke henkie |
10-2-2006 21:25 |
Posts: 878 |
site=duits... logisch dat t onzin is!
maar idd toch leuk om ff te kijke...
Als je een (bijna)compleet getunede 70cc hebt, wat zou L dan moeten zijn? (in/uitlaat getuned, en spoelkanalen geflowd, ori timing v.d. spoelpoorten)
|
|
Ga toch krassen! |
|
heboracer |
13-4-2006 17:31 |
|
mcdronkz |
28-4-2006 22:40 |
Posts: 32777 |
|
|
|
|
ferencz |
8-11-2006 14:55 |
Posts: 275 |
ik vertrouw niet op deze formule, maar het zal best wel een hoofdrichtlijn hebben. Je kunt nooit precies te weten komen welke carb. je nodig hebt met deze formule, als de formule 21mm zegt loopt 24mm misschien nog wel beter
Een carburateur moet je uitzoeken vanuit je gevoel en ervaring, dan komt het meestal wel goed
Ik geloof wel dat deze formule een gemiddelde richtlijn heeft, dus voor sommige wel handig is
Bij deze; Redelijk goeie FAQ
|
|
'Tsx pOower! Veeeeel ts(80)x onderdelen te koop! |
|
flip_nsr_80cc |
27-10-2008 22:47 |
Posts: 597 |
wauw
nsr 80cc
13.000toeren
moet ik ene fucking 25,79mm carb op doen aka 26mm
is wel leuk idee
ma als 26 ideaal is waarom word er dan standaart ene 18 op gezet????
|
|
i cant spel, dus zeur niet |
|
Joel_koningslust |
27-10-2008 22:50 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: flip_nsr_80cc
wauw
nsr 80cc
13.000toeren
moet ik ene fucking 25,79mm carb op doen aka 26mm
is wel leuk idee
ma als 26 ideaal is waarom word er dan standaart ene 18 op gezet????
voor minimale slijtage
een mbx draait het liefst rond de 9000toeren. en dan zit je met 18 toch redelijk goed denk ik
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
jeroentjen13 |
1-11-2008 18:06 |
Posts: 850 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joscross
[...]
70cc->70cl-> 70000ml???
Dit bericht is ge-edit door Joscross op 25-3-2004 22:31
h = cilinder grootte in l
|
|
|
|
Frysk |
1-11-2008 18:12 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: flip_nsr_80cc
wauw
nsr 80cc
13.000toeren
moet ik ene fucking 25,79mm carb op doen aka 26mm
is wel leuk idee
ma als 26 ideaal is waarom word er dan standaart ene 18 op gezet????
Honda's zijn gemaakt op betrouwbaarheid.
origineel zijn ze daarom ook zo tyfus sloom..
|
|
giggitybyte |
|
bobboiten |
28-7-2009 23:07 |
Posts: 2771 |
ik kom op 20.38mm
dit is me setup:
Gila 2 ori cilinder (KHU tuned)
Gianelli uitlaat
powerfilter (Mallossie e14)
20mm spruitstuk
19mm dellorto carb
en het loop bijna goed (ben nog bezig met afstellen)
klopt dus wel volgens mij
|
|
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one |
|
novazezi |
4-12-2009 21:44 |
Posts: 41 |
Je laatste berekening klopt niet voor 100%. Je moet je toeren (10.000) delen door je 'h'. Dan kom ik met een standaard am6 op 16mm precies. en dat zit er standaard op hahaha
|
|
|
|
Hells Hobbit |
5-12-2009 0:44 |
Posts: 1793 |
uberigens: L is ook gewoon berekenbaar als je al eens op de rollerbank bent gemogen.
|
|
|
|